گزارش صعود قله نمک و کل خرمن دنا

سرپرست : مسعود مرادی

مدیر فنی : محمد صفایی

عکاس و گزارشگر : علی گودرزی

بعد از ظهر روز پنجشنبه 20 شهریور ماه 99 ساعت 16 با یک دستگاه خودرو سواری به همراه 2 نفر از همنوردان  از شیراز به سمت سی سخت حرکت کردیم و پس از گذشن از شهر های سپیدان و یاسوج در ساعت 19:30 به سی سخت رسیدیم و پس از خرید آب و تنقلات به سمت گردنه بیژن حرکت کردیم  در ساعت 20:30 به محل رسیدیم و چادر ها را برپا کردیم .

طبق برنامه ریزی به عمل آمده صبح ساعت 3.30 از خواب بیدار شدیم و پس از آماده کردن کوله ها و جمع آوری وسایل مورد نیاز  در ساعت 4:30 حرکت خود را از گردنه بیژن به سمت قله کل خرمن آغاز کردیم . در مسیر مشخص به حرکت خود ادامه دادیم و حوالی ساعت 6.30 هوا روشن شد و قله های سر به فلک کشیده برف کرمو .نمک و کل خرمن به وضوح دیده می شد . منظره زیبایی بود .

ساعت 7:30 با عبور از زیر قله برف کرمو به مسیر ادامه دادیم .هوا ابری  و خورشید در پشت ابر ها پنهان شده بود نسیم آرامی می وزید و هوا بسیار عالی  . پس از حدود 2 ساعت پیمایش به قله نمک رسیدیم پس از کمی استراحت و صرف صبحانه حرکت کردیم به سمت قله کل  خرمن .مسیر نسبتا سختی بود و هوا کمی سرد تر شده بود پس از پیمایش تقریبی 2:30 در ساعت 11 ظهر به قله زیبای کل خرمن رسیدیم با احتیاط و حمایت سرپرست برنامه به سنگ چین روی قله رسیدیم. پس از عکس گرفتن با همنوردان .با هماهنگی سرپرست تصمیم گرفتیم روی قله چای دم کنیم و بعد به حرکت خود به سمت کمپ ادامه دهیم .

بعد از صرف چای و بیسکویت به سمت پایین حرکت خود را آغاز کردیم هوا همچنان ابری بود و هر از گاهی سوز برف را احساس میکردیم حدود ساعت 15 بود که تصمیم به خوردن نهار گرفتیم .حوالی قله نمک محلی مسطح پیدا کردیم و نهار را صرف  کردیم و بعد از استراحت کوتاه به مسیر خود دامه دادیم . در مسیر نم نم باران هوا را دلچسبتر می کرد در نهایت در ساعت 18 به محل کمپ رسیدیم باران شدت بیشتری گرفته بود . پس از استراحتی کوتاه وسایل را جمع کردیم و به سمت شیراز حرکت کردیم . در مسیر برگشت قله کل خرمن پوشیده شده بود از برف و به زیبایی قله افزوده بود .ساعت 21 به شیراز رسیدیم .