به نام آفریننده ی کوه ها

 

🔸پوشش آنتن دهی طول مسیربسیارخوب واینترنت4G

🔸پوشش گیاهی قابل اشاره منطقه: بادام

کوهی،ارژن،آویشن،گون کوهی

🔸فاصله تا شیراز: ۹۵کیلومتر

🔸ارتفاع شروع: ۱۷۰۹متر

🔸ارتفاع قله: ۲۵۹۸متر

🔸طول مسیر رفت و برگشت:۱۰کیلومتر

🔸بیشترین شیب صعود:۶۶درجه

🔸میزان اشعه یو وی: ۴.۶۱

🔸 شاخص آلودگی هوا: ۱۵(خوب)

 

نفرات شرکت کننده۱۴ تن،بانوان(۷تن، آقایان۷تن)

مسئول فنی:استاد زره پوش

همیارمسئول فنی وپزشکیار:استاد پیمان صادقی

جانشین سرپرست :استاد شاهپورامرالهی

گروهدار:استاد صادقی

عکاس:استاد امرالهی

مسئول محیط زیست:حسن خیام

 

سرپرست و گزارش:زهرا ابوالحسنی

 

گزارش :

در سمت غربی شهر مرودشت و در میان دشت منتهی به سد درودزن سه کوه منفرد دیده می‌شود که سه تخت گزین نامیده می‌شود .افراد محلی کوه شرقی را کوه شکسته(قلعه شکسته) کوه میانی را استخر و کوه غربی را شاداب(شهرک) می نامند. مسیر رسیدن به این قله از شهر شیراز از دروازه قرآن شروع می شود و پس از رسیدن به پل خان به سمت  پتروشیمی مرودشت و روستای رامجرد رفته و با گذر از رامجرد به روستای شهرک ابرج می رسیم. روستای شهرک دو بخش بافت قدیمی و جدید دارد که بافت قدیمی بسیار زیبا و تاریخی و خارج از سکنه می باشد.

 ساعت ۶:۱۰ دقیقه از پارک خلدبرین به همراه ۱۴ تن از همنوردان عزیز با یک دستگاه مینی‌بوس برنامه کوهپیمایی قله شاداب آغاز گردید، ساعت ۷:۵۰ صبح به روستای شهرک رسیده و پس از ۱۵ دقیقه چک کردن کوله ها و آمادگی ساعت ۸:۱۵ کوهپیمایی آغاز گردید.پس از حدود ۱۵ دقیقه طی مسیر به مدت ۱۰ دقیقه صبحانه مختصر به صورت لقمه و در نزدیکی چشمه ای که به چشم چنارک معروف است صرف شد.

 

ساعت۸:۴۰ به سمت قله راهی شدیم ابتدای مسیر بسیار زیبا و از بین کوچه باغی های روستا می‌گذرد که بیشتر مسیر دارای پاکوب بوده و علیرغم ظاهر دیواره ای مانند کوه مسیر دست به سنگ زیادی ندارد. گروه به صورت منظم از میان سنگها و صخره ها گذشت و با هر یک ساعت مدت ۱۰ دقیقه به استراحت می پرداختیم.

نهایتا ساعت۳۰: ۱۱ دقیقه به خط الراس کوه که دشتی بسیار پهناور مسطح و زیبا بود رسیدیم. این منطقه در گذشته برای پناه گرفتن از دست متجاوزان و دشمنان مورد استفاده قرار می‌گرفته و چون مسیرهای دسترسی به این دشت محدود می باشد نگهبانی از این دشت به سادگی انجام می گرفته است.

از دشت حدود ۲۰ دقیقه به سمت بلندترین نقطه کوه طی مسیر نمودیم که در بالاترین نقطه ارتفاع ثبت شده توسط جی پی اس ۲۵۹۸ متر را به ما نشان میداد. به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به استراحت و صرف نهار پرداخته وپس از گرفتن عکس دسته جمعی ساعت ۱۳:۱۳ دقیقه حرکت به سمت پایین آغاز شد .مسیر فرود همان مسیر صعود است که در جبهه جنوب غربی کوه است و به همین علت در طول مسیر بازگشت به دلیل موقعیت خورشید با تابش آفتاب افزایش دمای هوا احساس می‌شد.

نهایتاً ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه به محل حرکت و توقف مینی بوس رسیدیم .حدود ۴۵ دقیقه به استراحت و صرف نوشیدنی پرداختیم و نهایتاً ساعت ۱۸ به شیراز رسیده و یک صعود موفق دیگر ثبت رسید.

 

کارگروه کوهنوردی باشگاه شیراز جوان