دوستان، همياران و همنوردان عزيز!

شايد بدانيد و بد نيست بيشتر بدانيد. با همة ارزش، جذابيت ها و اهميتي كه شناخت كوهها و غارهاي زيباي استان فارس براي دوستداران طبيعت بويژه علاقمندان ورزش كوهنوردي دارد، متأسفانه منابع معتبر، كتب و يا نشرياتي كه بصورت تخصصي حاوي اطلاعات مورد نياز شيفتگان غارها، قله هاي برافراشته و دامنه هاي زيباي آنها باشد، وجود ندارد و ورزشكاران و كوهنوردان علاقمند در اين استان پهناور همچنان از در اختيار داشتن چنين منابع و اطلاعاتي محروم مي باشند. اين در حالي است كه در ديگر استانهاي كشور بويژه استانهاي همجوار، از جمله استان كرمان، هر ساله كتابهاي جديد و سودمندي در زمينه معرفي كوهها و غارهاي استان مذكور به دوستداران اين رشته ورزشي عرضه مي گردد.

هر چند لازم است يادآوري نماييم كه در سالهاي قبل به همت برخي از كوهنوردان، از جمله زنده ياد مرحومه پريسا افضلي و ديگر كوهنوردان علاقمند، در اين راه تلاشهايي انجام پذيرفت، ولي بدليل عدم همياري حاميان و محروم بودن از پشتيباني مادي و معنوي آنان، اين كار به نتيجه لازم نرسيد. اكنون ما كه خود جمعي از شيفتگان طبيعت، و ادامه دهندگان راه پريسا افضلي ها هستيم، برآنيم تا به ياري خداوند و با برنامه ريزي هدفمند و طراحي حركتي نو، با حضور خود و ياري همنوردان عزيز، نسبت به گردآوري و عرضه دانش و اطلاعات تخصصي درباره كوههاي فارس از جمله طراحي و راه اندازي بانك اطلاعاتي و سايت اينترنتي مناسب، در اين زمينه اقدام نماييم. ناگفته پيداست كه انجام اين مهم بدون حمايت حاميان دلسوز ميسر نخواهد بود. بنابراين صادقانه و در كمال اميدواري دست ياري به سوي عزيزاني دراز مي كنيم كه با درك اهميت اين كار ارزشمند ما را از حمايت هاي مادي و معنوي خود بهره مند خواهندساخت.

جداول و نمودارهای زیر نشان دهنده بخشی از اطلاعات کلی در رابطه با کوههای استان فارس می باشند. این اطلاعات با تلاش زنده یاد مرحومه پریسا افضلی، واحد پژوهش باشگاه شیراز جوان و مربیان و مسئولین محترم این باشگاه گردآوری شده اند.

 

"برای وضوح تصویر بر روی عکس کلیک کنید"

 

"جدول تعداد کوههای استان فارس - برای وضوح تصویر بر روی عکس کلیک کنید"

جدول تعداد کوههای استان فارس

لازم به ذکر است که منبع اصلی بررسی صحت و درستی این اطلاعات، کتاب .... می باشد. نظر به اینکه این باشگاه در نظر دارد، اطلاعات مربوط به کلیه کوههای استان فارس، به خصوص کوههای بالای 3000 متر را بر اساس جدول شماره 1 تکمیل نماید، نظر و اطلاعات ارزشمند شما عزیزان، راهنما و یاری دهنده ما در گردآوری و ارائه اطلاعات کامل تر و مفیدتر خواهد بود.

به همین منظور نشاني هاي زير جهت ارتباط با مسئولین باشگاه در اختیار شما عزيزان قرار می گیرد :

همراه  : 09173141078 (آقاي كرمي)

نشاني سايت : www.shirazjavanclub.com

صندوق پستي : 1751 /7134