همایش پایان سال باشگاه شیراز جوان جهت معرفی فعالیتهای سالانه و اهداف ارزش گذاری و امور فرهنگی  باشگاه سرانجام در آخرین یکشنبه سال 92 مورخ 25/12/1392 این همایش راس ساعت 19 با حضور 75 نفر از هموندان باشگاه به همراه جمعی از پیشکسوتان کوهنوردی از جمله آقایان شاهین عارف نیا , کریم لقمانی , سعید شاهینی ,احمد توجه ,علی پیرزاده, فرامرز فرجام نیا و با اجرا و سخنرانی بسیار زیبای جناب آقای محسن  لقمانی از پیشکسوتان و مربیان کوهنوردی اجرا گردید.

طبق قرار و اطلاع رسانی های به عمل آمده پذیرش مدعوین از حدود ساعت 18:45 در سالن همایش انجام شد که با استقبال و تبریک پیشاپیش سال نو همراه بود.

همایش با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و اجرای سرود دسته جمعی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و پس از آن ارائه سخنرانی زیبا و فرهنگی توسط جناب آقای محسن لقمانی ضمن خوش آمد گویی به حضار آغاز شد.

در ادامه از جناب آقای کرمی پیشکسوت و مربی و مدیر عامل باشگاه دعوت به سخنرانی شد و ایشان با خوش آمد گویی جمع را مستفیض نمودند.

پس از آن از اعضاء فعال و برتر باشگاه در سال 92 تقدیر و تشکر شد و توسط جمع پیشکسوتان به آنها هدیه و تقدیر نامه اهدا گردید.

در ادامه توسط مجری برنامه یادی از شهداء کوهستان و بخصوص شهید حمید رضا فرخی شد که باعث بخشیدن رنگ و بویی دیگر به همایش شد و در پی آن کلیپ زیبا از فعالیت های باشگاه که از پخش شد.

ادامه همایش همراه بود با ارائه گزارش اماری بیلان باشگاه در سال 92 توسط جناب آقای کرمی. و در ادامه پس از سخنرانی آقای محسن لقمانی تقدیر و تشکری ویژه همراه با اهدا یادبودی و لوح تقدیر توسط پیشکسوتان کوهنوردی از اعضاء هیات مدیره باشگاه به عمل آمد.

پس از آن از دو تن از پیشکسوتان دعوت به سخنرانی شد. که ابتدا" آقای سعید شاهینی با یادی از شهدا کوهستان و همچنین ارائه تجربیات و خاطره گویی از کوهستان و همچنین تقدیر و تشکر از کوهنوردان فعال در زمینه حفظ محیط زیست و کوهستان سخنان خود را به پایان رساندند و پس از آن جناب آقای علی پیرزاده جهت سخنرانی حضور پیدا نموده و ایشان نیز ضمن خاطره گویی از زمان فعالیت خود و ارائه تجربیات خود و همچنین ایجاد انگیزه و روحیه کوهنوردی به مدعوین سخنان خود را به پایان رساندند.

در ادامه پس از پذیرائی از مدعوین و استراحتی کوتاه از میهمانان تقدیر و تشکری به عمل آمد و پس از آن به گروه آموزشی که اخیراء آموزش دیده بودند گواهی پایان دوره اهداء شد. و متعاقبا اعضاء گروه آموزشی به جهت سپاس از زحمات مربیان جناب آقای کرمی ؛ جناب آقای لقمانی  و جناب آقای معتمد هدیه ای به ایشان تقدیم نمودند.

ضمن اجرای برنامه بروشوری که شامل تشکر و خیر مقدم به حضار و همچنین آمار کارکرد برنامه اجرایی باشگاه در سال 92 و ترتیب اجرای همایش و همینطور نوشتاری فرهنگی در زمینه کوهنوردی و همچنین تجربیات کوهنوردی بود به مدعوین ارائه گردید.

در آخر ضمن تبریک فرا رسیدن سال 1393 و گرفتن عکس دسته جمعی همایش پایان سال 1392 باشگاه شیراز جوان خاتمه یافت.

تیم اجرایی این همایش عبارت بودند از جناب آقای محسن لقمانی، جناب آقای کرمی، آقای احسان جعفری، آقای امیر معلم ،آقای کورش نصیری، شاپور امرالهی و آقای محمد حسین

سپاسیان و خانم ها لعیا محزون و فاطمه کوشاری. با سپاس فراوان از فعالیت های ایشان.