باشگاه فرهنگي ورزشي شيراز جوان انتخاب  هيأت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي استان فارس را به عنوان هيأت برتر كشوري را تبريك عرض مينمايد و موفقيت روزافزون آن هيأت را از خداوند خواستار است .

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی

مجمع عادی سالیانه‌‌ی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در عصر روز شنبه 17 تیر ماه 1391 در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی: در این نشست که به ریاست "دکتر سجادی" معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و با حضور گواری مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، مسئولین فدراسیون و اکثریت اعضای آن همراه بود؛ ضمن ارائه ی گزارش عملکرد فدراسیون توسط "شعاعی" سرپرست فدراسیون و هم‌چنین گزارش مالی توسط خزانه دار و گزارش بازرس، به بررسی تقویم فعالیت‌های جاری نیز پرداخته شد.


در ادامه و پس از استماع نقطه نظرات تنی چند از رؤسای هیئت‌ها و نماینده‌گان عضو مجمع در زمینه‌ی تخصیص اعتبارات، حمایت بیشتر از ورزش کوه‌نوردی، پیگیری ایجاد خانه‌های کوه‌نورد، توجه اختصاصی به سنگ‌نوردی داخل سالن،
مجمع انتخاباتی فدراسیون و غیره، دکتر "سجادی" به بیان مسائل مرتبط پرداخت و با اشاره بر اهمیت این رشته و هم‌چنین دعوت به برگزاری جلسات مستمر با رویکرد هماهنگی و هم‌اندیشی، تصریح کرد: باید از تجربیات بدست آمده در سالیان اخیر به نحو مقتضی جهت کاستن از تلفات این ورزش بهره ببریم.

وی هم‌چنین بر لزوم برنامه ریزی جهت دسترسی آسان و فراگیر در کوه‌نوردی و هم‌چنین تعامل بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد و افزود: بنده نیز معتقدم با توجه به سرمایه‌های کوهستانی کشور و خیل علاقه‌مندان به کوه‌نوردی، بودجه‌ی تخصیصی کافی نیست؛ اما باید با بهره گیری از کارشناسان بازاریاب و مجرب، در خصوص جذب حمایت‌های مالی نیز بیشتر فعالیت شود.

گفتنی است: "دکتر سجادی" ضمن یاد کردن از سردار شهید "حسن تهرانی مقدم" عضو هیئت رئیسه‌ی فدراسیون و اظهار تأسف و تأثر از جان‌باختن زنده یاد "جعفر ناصری" که بر بلندای "ماناسلو" جاودانه شد، از اعضای مجمع خواست تا برخیزند و نثار روح همه‌ی جان‌باخته‌گان کوهستان، فعالان کوه‌نوردی و خاصه این دو عزیز از دست رفته، صلوات و فاتحه هدیه‌ کنند.


خاطر نشان می‌شود؛ وی در بخش پایانی بیانات خود تصریح کرد: مجمع عمومی و انتخاباتی فدراسیون‌‌ها به بعد از رویداد بزرگ المپیک و پاراالمپیک مؤکول گردیده است و ضمن اشاره به مراحل بازنگری و اصلاحات در اساس‌نامه‌ فدراسیون‌ها، صاحب‌نظران را به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود از طریق دبیرخانه‌ این امر در وزرات ورزش و جوانان دعوت کرد.
شایان ذکر است: در سمینار مشترک هیئت‌های سراسر کشور نیز که صبح همان روز با حضور مسئولین فدراسیون و رؤسای هیئت‌ها برگزار شد، پس از طرح مسائل و فرآیند پرسش و پاسخ بین طرفین ، در پایان سمینار از هیئت‌های کوشا و برگزیده شامل: "جلالی" رئیس و " امیرعضدی " نایب رئیس بانوان هیئت استان فارس، "علیگو" رئیس هیئت زنجان و "شامی‌نژاد" رئیس هیئت آذربایجان شرقی؛ با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

 

 

: