اگر طبیعت زیبای ایران نباشد، اگر کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده دنا نباشد، اگر دشت‌های سبز و پهناور و کویر گسترده ایران نباشد و اگر جنگل‌های خرم و سرسبز و آب‌های نیلگون دریای خزر و خلیج فارس نباشد چه می‌شد؟ دود کش بلند تفتان را دیده‌اید؟ راستی اگر کلوتهای نبود چه می‌شد؟ کدام بخش از طبیعت ایران را می‌توان نادیده گرفت؟ دریاچهٔ نمکین ارومیه، جزایر جذاب و شیرینش را؟ چشـمه‌های اردبیل، محلات ،دامغان و سپیدان را؟ یا آبشار پرخروش و مارگون را؟ طبیعت زیبای ایران در هر فصلی تماشایی است، ‌دشت‌های پر از شقایق فصل بهار، قله‌های سپید و مغرور زمستانی، ‌جنگل‌های سبز تابستانی و شاخه‌های سرشار از میوه‌های پاییزی. حالا چشمان ما را به زیبایی‌های سرزمین ایران مهمان کنید.آکادمی کوهنوردی اوج باشگاه کوهنوردی و اسکی شیراز جوان برگزار می‌کند:

به منظور گسترش فرهنگ دیداری و توجه بیشتر همنوردان و طبیعت گردان به مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار قلمرو کوهستان ها و مناطق طبیعی از همه عزیزان و علاقمندان به حرفه عکاسی با گرایش های موضوعی این مسابقه دعوت به عمل می آورد.

چهار جستار: حفظ محیط زیست ، سنگنوردی ، طبیعت و غارنوردی

گاهشمار نمایشگاه: واپسین مهلت دریافت آثار: شنبه 24 مهر گزینش و داوری عکس‌ها: 26 مهر آگهی رسانی عکسهای پذیرفته شده: 27 مهر زمان گشایش و مکان نمایشگاه به زودی به آگاهی خواهد رسید

شرایط شرکت در مسابقه: 1. شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است و شرکت‌کنندگان می‌بایست فرم شرکت در مسابقه را همراه آثار خود به دبیرخانه نمایشگاه تحویل دهند . 2. هر شرکت‎کننده می‌تواند حداکثر 10 قطعه عکس برای شرکت در مسابقه بفرستد. 3. آثار به صورت تک‎عکسِ سیاه و سفید یا رنگی پذیرفته می‌شوند.

4. عکس‌های ارسالی باید به صورت چاپ شده و در ابعاد 30*40سانتیمتر باشند. 5. مطلوب است درون CDیک فایل wordذخیره گردد که حاوی نام و نام خانوادگی، نام پدر، تحصیلات، نشانی دقیق پستی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، Email و کلیه اطلاعات عکس از جمله مکان ، فصل و نوع دوربین و ... 6. عکس‎های برگزیده در سایتهای باشگاه شیراز جوان و آکادمی کوهنوردی اوج در معرض دید قرار خواهد گرفت. 7. نگاتيو اثر (در مورد عکسهاي ديجيتال فايل اصلي عکس)بايد نزد صاحب اثر موجود باشد. 8. از چسباندن عکس روي مقوا يا لوله کردن آن خود د اري کنيد.

9. تقاضاي شرکت در مسابقه را با خط خوانا پر کرده و همراه عکسها ارسال کنيد.

10. برگزارکنند ه حق استفاد ه از عکسهای پذیرفته شد ه راد ر نشریات وسایت اینترنتی باذکر نام عکاس برای خود محفوظ می دارد .

11. شرکت درمسابقه به معنای پذیرفتن تمام شرایط آن می باشد.