پروژه نصب چراغ خورشیدی پناهگاه چشمه پونه دنا با همت همنوردان باشگاه فرهنگی ورزشی شیراز جوان در تابستان امسال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

www.shirazjavanclub.com

از نکات اصلی استفاده این نوع چراغ ها کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی های نو به خصوص خورشیدی در حال حاضر که انرژی یکی از پر بهاترین منابع و در حال تمام شدن می باشد و لزوم حفظ محیط زیست کوهستان اهمیت بسزایی دارد. چراغ شارژی یکی از پر مصرف ترین وسایل انرژی الکتریکی می باشند. بنابراین کاهش مصرف انرژی در این وسایل روشنایی اهمیت بسزایی دارد همچنین مکانهایی که امکان استفاده از انرژی برق در آن موقعیت امکان پذیر نمی باشد و یا با هزینه های گزاف وتخریب محیط زیست انجام می شود می توان این پروژه ها را اجرا نمود و از تخریب محیط زیست و صرف هزینه های گزاف خودداری کرد .

این پروژه که با پیشنهاد و همکاری مسوول هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویر احمد و هیات کوهنوردی شهرستان دنا(سی سخت) با این باشگاه ارائه گردیده است پس از تائید نهایی آن در تابستان امسال اجرا و به بهره برداری خواهدرسید. امکانات قابل استفاده این طرح شامل 2 دستگاه روشنایی از نوع ( ال ای دی) برای داخل پناهگاه و محوطه بیرونی و 2 عدد پریز برق برای شارژ تلفن همراه کوهنوردان صعود کننده به قلل مرکزی دنا خواهد بود.

 

www.shirazjavanclub.com

این نوع دستگاه ها ی سولار شارژی در طول روز با کسب انرژی خورشید و شارژ باطری داخلی خود پس از تاریک شدن هوا و تبدیل ولتاژ مورد نیاز به صورت خودکار چراغهای مدار خود را روشن می نماید , این دستگاه احتیاج به نگهداری دایمی آن نمی باشد بنابراین برای استفاده در محیط کوهستان کارا می باشد؛ با توجه به این که در جنوب کشور امکان استفاده از انرژی خورشیدی بیشتر از دیگر نقاط می باشد می توان استفاده دائمی از این نوع چراغ ها را در این مناطق و جنوب کشور گسترش داد.

همچنین کلیه علاقه مندان می توانند در این پروژه با ما همکاری داشته باشند.