بنام خدا

نفرات شرکت کننده چکاد خرمن کوه

آقایان

محمدحسین غرقی (سرپرست)

اقای اکبرپور (مسئول فنی و راهنما)

پیمان شریف زاده

یاسراسمعیل سرانجام

بانوان

شراره شعبانی (سرپرست بانوان)

نداتکش

الهه فهندژ

گزارش اجرای برنامه صعود به قله خرمن کوه باارتفاع 3200 متر

با عنایت به تقارن اجرای برنامه های روز غار پاک با صعود به قله خرمن کوه، با جناب استاد امراللهی مجری و سرپرست محترم روز غار پاک هماهنگی‌های لازم در این رابطه انجام، که با یک دستگاه مینی‌بوس ساعت 5/45 از پارک خلد برین شیراز حرکت نمودیم برای دسترسی به قله و غار رایان روستای مروجی از توابع شهرستان فسا را انتخاب نمودیم.

ساعت 8/20 با جدا شدن از گروه غار باتفاق همنوردان گروه شش نفره با راهنمایی مسلط و توانای جناب آقای دکتر اکبر پور مسیر سر سبز و زیبای «تنگ می»( برگرفته از ماء معرب آب ) را که در ابتدای ضلع غربی این رشته کوه منفرد می باشد به عنوان مسیر کوهنوردی تعیین و با سرقدمی سر پرست برنامه « آقای غرقی»پیمایش را شروع نمودیم.

تنگ می دارای سابقه  تاریخی برجسته حادثه پناه آوردن لشکر لطفعلی خان زند از دست لشکریان ستمگر آقا محمد خان قاجار می باشد.که شرح ماجرا را آقای دکتر اکبر پور بیان نمودند.

کف تنگ ، مسیر رودخانه پر آب در زمان پربارشی می باشد .

پس از حدود یک ساعت و پانزده دقیقه به اواسط تنگ بسیار زیبا و سر سبز رسیدیم. با توقف ده دقیقه ای و صرف خربزه ای که آقای دکتر اکبر پور بهمراه داشتند ، ساعت 10/30 به چشمه آب چک چک ،که از قسمتی از دیوارهای صخره ای روان بود رسیده و با اندک زمان توقف و برداشتن آب ادامه مسیر را با تراورس به سمت چپ تنگ ادامه دادیم از این قسمت مواجه با مسیرهای پاکوب کم نمایان و طاقچه های نسبتاً کم عرض و پرتگاهی صخره‌ای دارای سنگ چین راهنما گردیدیم، با عبور آرام و احتیاط آمیز از این مسیر خطرناک و چالشی حدود ساعت 12 به بالای تنگ در محل پشته مسطح یال جنوب به شمال کوه رسیدیم، برای دسترسی به ارتفاعات و قله خرمن کوه مسیر انبوه جنگلی سرو کوهی را به سمت شمال که دره ها و تنگ های متعدی از جهات غربی و شرقی به آن منتهی میشود با عبور از چند رشته کوتاه تیغه ای و بده و بستان های کوتاه ادامه که با توجه به وضعیت نسبی توانایی گروه ساعت 14/15 به نزدیکی ارتفاعات خط الرأس محل استقرار دکل های مخابراتی و نظامی ( با فاصله زمانی حدود 15 دقیقه) رسیدیم با توقف در این قسمت پس از صرف نهار و استراحت کافی ساعت 15/30 به قصد فرود حرکت به سمت پایین را شروع نمودیم و با رسیدن  به محل تلاقی ورودی تنگ می و یال شمال به جنوب مسیر یال را به دلیل برخورداری از مسیر پاکوب و نسبتاً مسطح در قسمت هایی از طول مسیرو زمان کمتر طول پیمایش انتخاب و ادامه دادیم اما با توجه به مواجه شدن با تاریکی هوا مقداری از مسیر را با چالش و انحراف مواجه شدیم، در نهایت ساعت 20/15 به دوستان همنورد غار که منتظر ما بودند پیوستیم که با یاری خداوند متعال و بسلامتی ساعت 22/15 به شیراز رسیدیم.

لازم به ذکر می باشد که اغلب گروههای کوهنوردی در یک برنامه یک روزه موفق به صعود و دسترسی‌ به خط الرأس و قله نمی شوند اما به لطف خدا و همت همنوردان با اراده قوی و توان متوسط موفق به اجرای کامل برنامه گردیدیم،

اجرای این برنامه به صورت یک روزه آن هم با شروع ساعاتی از روز گذشته(ساعت 8/20) با پیمایش حدود 1600 متر ارتفاع و 22 کیلومتر مسافت برنامه‌ای سنگین محسوب می گردد.

اراده و همت بانوان گرامی در این برنامه و میهمان عزیز جناب سر انجام را تحسین و پاس می دارم.