🍃به نام خداوند مهربان🍃

 

گزارش صعود به قله صعود لشگرک بزرگ

تاریخ اجرا 21 تا 24 مرداد ماه

 

بهترین مسیر برای رسیدن به علم کوه از شیراز میشه مسیر شیراز، اصفهان، تهران و کرج چالوس اتوبان جدید شمال روستای مرزن آباد، کلاردشت و نهایتاً رودبارک رو در نظر گرفت.

 

 

قرار ما 20 کوهنورد هم شب 21 مرداد ماه روستای رودبارک بود

 

سرانجام بعد از گذرندون مسیر 1330 کیلومتری از شیراز شب 21 به روستای رودبارک رسیدیم.

 

بعد از گرفتن ویلا و شب مانی و ریکاوری خستگی راه ساعت 5 صبح 22 مرداد جلوی فدراسيون کوهنوردی رودبارک حاضر شیدیم تا از اونجا به وسیله ماشین کمک داره حرکت کنیم به سمت تنگ گلو (محل شروع پیمایش)

 

بعد از حدود یک ساعت و بیست دقیقه حرکت با ماشین از جاده نا هموار و گذر از خرمدشت بسیار زیبابه تنگ گلو رسیدیم صبحانه ای مختصر خوردیم تا پیمایش به سمت دشت زیبای حصار چال رو شروع کنیم. 

 

 

تعدادی از دوستان کوله هاشون رو دادن به مسئول اونجا (تنگ گلو) تا با قاطر بیاره به حصار چال و تعدادی از دوستان هم خودشون زحمت کوله بارشون رو کشیدن 😊

 

ارتفاع تنگ گلو از سطح دریا 3250 متر میباشد و آب خوردن هم در دست درس میباشد. 

 

بعد از نرمش و چن دقیقه صحبت سرپرست برنامه ساعت 8:10 دقیقه پیمایش از تنگ گلو شروع شد. 

 

 

گذر از تنگ گلو با برف چال های زیبایش و رودخانه خروشان و پل چوبیش بسیار لذت بخش بود اما احتیاط رو هیچ وقت نباید فراموش کرد که همین مسیر به نسبت ساده و چشم نواز تا حالا جان تعدادی از همنوردان خوبمون رو گرفته. 

 

بعد از گذر از تنگ گلو و پیمایشی خوب و پرنشاط ساعت 10 به حصار چال رسیدیم، زیبایی وصف نا پذیر، دشتی وسیع و سرسبز با جوی‌های از آب زلال یخچال های منطقه علم کوه در احاطه قله های گرانیتی و سرسخت علم کوه 

قله هایی چون لشکرک، گردون کوه، منار، ستاره،خرسان جنوبی و خرسان شمالی، مرجیکش، سیاه سنگ ها، و شاخک های عجیب و سرافراز منطقه علم کوه. 

ارتفاع دشت حصار چال 3750 متر از سطح دریاست. 

 

بعد از برپایی کمپ و استراحتی کوتاه جهت هم هوایی و کمتر از دست دادن زیبایی منطقه و تصمیمی که از قبل داشتیم  صعود به قلل لشکرک کوچک و بزرگ رو آغاز کردیم. 

 

قلل لشکرک در جنوب علم کوه و جنوب غربی دشت حصار چال واقع هستن 

 

در راه صعود به قله لشکرک چندبرم زیبا به چشم می‌خورد که حاصل از آب شدن برف چال های منطقه هست که در ارتفاع 4000 متری هستن. 

 

  

 

صعود و فرود لشکرک از حصار چال 4 ساعت زمان برد و بعد از پیمایشی سبک دوباره ساعت 16 توی کمپ حصار چال بودیم........

 

کارگروه کوهنوردی باشگاه شیرازجوان