پیرو برنامه ریزی قبلی همنوردان گرامی ساعت ۵ صبح در فلکه قصردشت جمع  و با کمی تاخیر برنامه آغاز گردید.

ساعت ۶:۵۰ به روستای انگره در منطقه کهکران که مبداء صعود بود رسیدیم و در ساعت ۷:۱۵ پس از آمادگی همنوردان پیمایش آغاز شد. این روستا پس بعد از گردنه یوزگرد و در مسیر کهکران و ساران قرار گرفته . پس از عبور از روستا وارد دره گارا شدیم .این دره بین رشته کوه رنج و رشته کوه رنج گمبیل قرار دارد و قله کویین در ابتدای دره قابل مشاهده می باشد. بعد از حدود ربع ساعت به دشت و منطقه عشایر نشین رسیدیم و صبحانه در این مکان صرف شد . این منطقه بدلیل قرار داشتن غار انگره مینو که استاد کرمی و  تیمشان اولین کاشف آن بودن،  برای غارنوردان استان بسیار حائز اهمیت میباشد .

طبق بررسی های به عمل آمده برای صعود این دره را باید کامل پیمایش میکردیم .

طی کردن دره حدود ۳ ساعت به طول انجامید و با مشاهده آبپخش زیبای رنج، تا حدی گرمای هوا را از یاد بردیم. در انتهای دره  ، قله رنج گمبیل (رنج کوچک) نمایان گردید و ما که تا کنون این قله را از این نما ندیده بودیم از ابهت منحصر بفرد آن به وجد آمدیم. این ناحیه با گلهای زیبایی مفروش شده بود . با وزش باد از گرمای هوا کاسته شد و بع ازربع ساعت استراحت  مسیر را با شیب حدود ۵۰ درجه طی کردیم تا به خط الراس رسیدیم . به سمت شرق پس از حدود ۳۰۰ متر و کمی دست به سنگ در ساعت ۱۲:۱۵ به قله بونج (مونج) رسیدیم  . با دوستگاه جی پی اس ارتفاع قله ۳۴۶۰ متر ثبت گردید . مناظر منحصر بفردی مانند رشته کوه رنج ، برم فیروز ، تنگ گمبیل ، کهکران ، کامفیروز ،سد درودزن و کوه شاداب دیده میشد .بر روی قله عکس یادبود اولین صعود ثبت شد . بر روی آبپخش قله دیگری مشاهده نمودیم و برای اطمینان آن قله هم صعود گردید و ارتفاع آن ۳۴۳۰ متر ثبت گردید. پس از قله دوم بدلیل نامشخص بودن مسیر و جهت ایمنی گروه از ادامه دادن آبپخش صرف نظر نمودیم و از مسیری که قبلا در طول دره شناسایی شده بود و قبلا مسیر  صعود پیش بینی کرده بودیم با احتیاط و ایمنی فرود آمدیم ساعت ۱۴ یک ساعت برای صرف نهار توقف کردیم و ساعت ۱۷ پیمایش با استفاده از آب روان چشمه های ابتدای دره دست و روی را شسته کمی خستگی از تن بدر نمودیم . با کمی استراحت و صرف چای در جوار باغهای انگره ساعت ۱۸:۳۰ به سمت شیراز حرکت نمودیم و ساعت ۲۰ به شیراز رسیدیم و برنامه به پایان رسید.

با بررسی هایی که بعمل آمده به احتمال بسیار زیاد این صعود اولین صعود ثبت شده در سطح باشگاه ها و گروههای ثبت شده میباشد.

دمای هوا : حداقل ۱۹ و حداکثر ۳۵ درجه هوا صاف همراه با کمی ابر

آنتن دهی : فقط در خطالراس

گونه جانوری : روباه گرگ شغال خرگوش موش و خزندگان و حشرات

گونه های گیاهی : درخت ول گون و بوته های خاردار و گیاهان دارویی

طول پیمایش : ۲۱ کیلومتر

ارتفاع صعود شده : ۱۳۵۰ متر

اسامی همنوردانی که در برنامه حضور داشته و تیم را همراهی نمودند به رسم ادب و سپاسگزاری به شرح زیر عنوان میگردد:

بانوان

۱.شراره شعبانی (سرپرست بانوان)

۲. زهرا محمدی زاده (مسئول فنی بانوان)

۳.شیوا کشاورز

۴.زهرا ابوالحسنی (مسئول نامنویسی و مالی)

۵.فرزانه زارع

۶. هاجر اوجی(امدادگر)

۷.سارا اسماعیلی

۸.نجمه زارعی

۹.لیلا رضوانی

آقایان

۱. استاد عزیزاله زره پوش(مسئول فنی)

۲. استاد شاپور امرالهی( جانشین سرپرست)

۳. محمد صفاییی(همیار مسئول فنی و عکاس)

۴.نیما شعبانی (گروه دار)

۵.عباس جلالی

۶. پیمان صادقی (سرپرست و گزارشگر)