*نفرات شرکت کننده تنگه بله برم *

آقایان

مجید حصاری (سرپرست برنامه)

فریبرز سون (سرپرست فنی)

ساعت پایان: ۱۹

مدت کل فعالیت:۱۳ ساعت

مدت زمان فعالیت: ۹ ساعت

دمای هوا بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بود .

پوشش گیاهی مشاهده شده: ارس، بادام کوهی، ، کنگر، ، درخت شن، جاشیر حیوانی، درخت گردو،...

گزارش برنامه:

جمعه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۹ راس ساعت 6:00  با یک دستگاه مینی بوس بنز که از قبل مهیا شده بود به سمت جاده سپیدان حرکت کردیم و قبل از دالین به سمت جاده دشمن زیاری تغییر مسیر دادیم ، حدود ساعت 8:30 دقیقه به روستای هجرت رسیدیم و پس از هماهنگی با یک دستگاه نیسان جهت برگشت به روستا پس از تنگه و آماده کردن وسایل در حالی که به سمت پایین روستا در حال حرکت بودیم  دهدار روستا مانع حرکت تیم شد پس از صحبت بسیار و رد کردن اعضا تیم اینجانب صحبت مفصلی با دهدار داشتم و با ارایه مجوز و راههای متفاوت ایشان رو راضی به پیمایش مسیر کردم. پس از حدود 30 دقیقه حرکت در شیب کوه به ورودی تنگه رسیدیم .

حدود 30 دقیقه صبحانه و تعویض لباس اعضای تیم و سپس همدما کردن بدنها با آب انجام شد.

مسیر تنگه را شروع کردیم و به مشاهده زیبایی طبیعت و دیواره های بلند مسیر مشغول شدیم تا به آبشار اول و پرش رسیدیم ,با حفظ شرایط ایمن و راهنمایی استاد حصاری ,آقای بناییون به پایین آبشار رفتن و پس از بررسی شرایط هیدورلیک آب اعضا تیم با شرایط ایمن پرش را انجام دادن (لازم به ذکر است در این مرحله به دلیل رعایت ایمنی کوله همنوردان بصورت جداگانه به مسیر آب انداخته شد) پس از 5 دقیقه طی مسیر به محل پرش حدود 8 متری و آبشار دوم رسیدیم در این مرحله نیز با بررسی شرایط هیدرولیک و عمق آب   اکثر اعضا با پرش و ثبت لحظات شاد به درون حوضچه وارد شدند و تعدادی از همنوردان نیز با طناب به پایین آبشار منتقل شدند.

پس از پرش و انتقال دوستان به پایین طناب بوسیله استاد حصاری به درون حوضچه فرستاده شد تا توسط دیگر دوستان برای ادامه مسیر مهیا شود.

پس از حدود 1 ساعت به پیمایش تنگه و لذت از زیبایی آن و گذر از آب و شناوری و همچنین گذر از یک سیفون با هماهنگی تیمی بسیار عالی پس از حدود 2 ساعت به محل خشکی بین راه و صرف ناهار و استراحت رسیدیم.

حدود 1.5 تا 2 ساعت به صرف ناهار و استراحت و تجدید قوا  در مابین تنگه پرداختیم و مجدد با ادامه مسیر به آبشار بلند سوم رسیدیم.

در.این مرحله با بررسی مسیر های فرود و تشخیص ایمن ترین مسیر توسط سرپرست تیم و مسئول فنی تمامی اعضا  بوسیله طناب به پایین آبشار منتقل شدن .به دلیل فضای کم پس از آبشار

تیم به دو بخش تقسیم شد تا به سمت انتهای مسیر برسیم.

تیم اول که شامل 7 نفر بود با شناوری بر روی آب و گذر از مابین دیواره های بلند به انتهای مسیر رسید و پس از 15 دقیقه تیم دوم نیز به انتهای مسیر رسید در این بین عکسها و فیلمهای بینظری توسط استاد سون و دیگر دوستان نیز ثبت و ضبط گردید.

در انتها با هماهنگی که از قبل انجام شده بود توسط یک دستگاه نیسان به محل روستا رسیدیم و بوسیله مینی بوس به سمت شیراز حرکت کردیم.