به نام آفریدگار کوه

تعداد گامهای پیمایش شده : 19210 گام

مفدار کالری مصرفی : 985 کالری

توضیحات

ساعت 6:20 از پارک خلدبرین بسمت دشتارژن به همراهی 17 تن از همنوردان با یک دستگاه مینی بوس حرکت کردیم و ساعت 7:11 به روستای ده نو قلندری رسیدیم ، بدلیل اینکه برنامه پژوهشی بود از اهالی روستا آدرس مکان مورد نظر خودمان را که از قبل توسط سرپرست برنامه جناب غرقی مورد تحقیق قرار گرفته بود ، پرس و جو کردیم.

سرانجام ساعت 7:27 به محل مورد نظر رسیدیم . بعد از یک نرمش صبحگاهی سبک و آماده شدن همنوردان در قالب صفی منظم و سرقدمی استاد زره پوش حرکت خود را آغاز کردیم.

ارتفاع شروع حرکت تقریبا 1891 متر از سطح دریا بود که با رسیدن به پای کوه متوجه پاکوبی شدیم که ایجاد شده بود.پاکوب را بصورت تراورسی بسمت جنوب شرقی ادامه دادیم که در طول مسیر جناب غرقی و استاد زره پوش با اندکی فاصله با گروه مسیر را شناسایی میکردند..تقریبا ساعت 9:06 بود که اولین استراحت خود را آغاز کردیم و سپس با اندکی کوهپیمایی با شیب نسبتا تند به سمت بالا ، تراورس خود را دقیقا در جهت عکس قبلی ادامه دادیم تا به دست به سنگهایی رسیدیم که گروه رو به خط الراس هدایت میکرد.

ساعت 10:50 به خط الراس رسیدیم.رفته رفته ابرهای cb  که نشان دهنده ی باران منطقه ای بود در آسمان ظاهر میشدند.خط الراس را پیمایش کردیم تا به قله اول رسیدیم که ارتفاع 2455 متر بود.

از آنجا مجددا سرپرست و مسئول فنی جهت کاوش دره ی V  شکل بعدی را پیمودند تا به قله بعدی برسند و مسیر را جهت پایین رفتن بررسی کنند.

سرانجام آن نیز بازگشتند و مسیر پیمایش شده را برگشتیم که در همین هنگام بود که باران شروع باریدن کرد.اینبار مسیر خط الراس را ادامه دادیم تا به چشمه ای رسیدیم و همان مکان را به دستور سرپرست برای صرف ناهار انتخاب کردیم.

پس از آن مجددا بسمت پایین حرکت کردیم و که در مسیر بازگشت به آبشاری زیبایی که انتطارش را نداشتیم رسیدیم،منطقه آبشار بسیار زیبا و دیدنی بود طوریکه نمیشد از عکاسی و فیلمبرداری از آن منطقه صرف نظر کرد. در آخر ساعت 15:20 به مینی بوس رسیدیم و به شیراز بازگشتیم.