با هماهنگی های به عمل آمده با گروه کوهنوردی دانشگاه بریتیش کلمبیا، برنامه صعود به دو قله چائم و ویکتوریا انجام پذیرفت. ارتفاع این دو قله در حدود 2100 متر  می باشد ولی به علت ساحلی بودن منطقه و پایین بودن ارتفاع اولیه برای صعود، معمولا زمان 4 تا 5 ساعت برای رسیدن به قله لازم می باشد. در ابتدای برنامه اول ، به اتفاق همنوردان برای صعود به قله چائم عازم منطقه چیلی وک از توابع شهر ونکوور شدیم و پس از عبور از دره فراسر و عبور از یک رودخانه فصلی، برنامه صعود آغاز شد.

 


 

فضای جنگلی منطقه با چشم انداز های بسیار زیبا و دریاچه های فصلی، اشتیاق رسیدن به قله را بیشتر می کرد.

اختلاف ارتفاع میان نقطه حرکت و قله حدودا 900متر می باشد و سختی مسیر تقریبا متوسط است. در راه رسیدن به قله ، دریاچه هریسون و چشم اندازی از کوه باکر دیده می شود. زمان رسیدن به قله حدودا 4ساعت و نیم می باشد و منطقه دارای حیات وحشی از جمله گوزن و خرس می باشد.


 در برنامه دوم لازم بود برای صعود به قله ویکتوریا به جزیره ی ونکوور برویم که پس از طی مسیر با کشتی ، سریعا عازم منطقه شدیم. پس از عبور از کنار رودخانه کمپبل و حرکت از میان جنگل به منطقه ای رسیدیم که معمولا برای کمپینگ استفاده می شود. پس از شب مانی در منطقه ، فردای روز بعد عازم قله شدیم. بر خلاف قله چائم ، صعود به این قله نیاز به کار و تجهیزات فنی داشت مخصوصا در آخرین مسیر صعود به قله که بسیار ریزش و خطرناک است.

 

پس از طی زمان 5ساعت کوهنوردی و سنگ نوردی به این قله در رشته کوه الخورن واقع شده است رسیدیم. معمولا در بیشتر اوقات سال این قله در توده ای از مه پوشیده شده است.

 

عباس قائدی