دامنه های شكرك در شمال غربی سپیدان با 2700 متر ارتفاع كه بلندترین نقطه آن " قله قوچ خوس" 0033 متر ارتفاع دارد و مناسب اسكی است . دریاچه زیبای برم فیروز در شمال شرقی شكرك و قله زیبای رنج در شمال این دریاچه واقع است.

سرپرست برنامه:پگاه جمالیان

برنامه اول

تاریخ اجرا:1390.10.27

ساعت 7صبح روز سه شنبه به همراه تیم اسکی به طرف پیست اسکی پولادکف با ارتفاع 2824 متر      ( N 30'°22’ 29.5“ و E051°54’ 44.6“ )حرکت کردیم.

ساعت 10  آماده حرکت به سوی قله قوچ خوس بودیم.

از همان ابتدا زمین یخ بسته بود.حرکت خود را به آرامی و با احتیاط آغاز نمودیم.هر چه بیشتر ادامه میدادیم یخ بیشتر و محکم تر می شد.

در هنگام پیش روی به سوی قله انواع روش های گام برداری در برف،تراورس و زیگزاگ را نیز تمرین کردیم.

قبل از رسیدن به قله مجبور به استفاده از کلنگ جهت ساخت جای پا شدیم.ساعت 13:00به قله قوچ خوس با ارتفاع 3304 متر( N 30'°22’ 17.5“ و E051°53’ 3.3“ )رسیدیم.

سپس به طرف تله کابین با ارتفاع 3246 متر( N 30'°22’ 09.7“ و E051°53’ 36.2“ )حرکت کردیم و در شیب پشت آن به تمرین سخمه وانواع روشهای ترمز با کلنگ هنگام سقوط پرداختیم.

در ساعت  15:30 به کافی شاپ کنار تله کابین رفته و پس از اندکی استراحت و خوردن خوراکی ،با تله کابین به پایین رفتیم و پس از ملحق شدن به تیم اسکی سوار مینی بوس شده و راه بازگشت به شیراز را در پیش گرفتیم.

حاضرین در برنامه:حسن اسماعیلی،احسان پورطباطبایی،حمیدرضاخوش اندام

برنامه دوم

تاریخ اجرا:1390.11.7

ساعت 7صبح روز جمعه به همراه تیم اسکی به طرف پیست اسکی پولاد کف حرکت کردیم.

در ابتدا قرار بود برنامه صعود به قله برم فیروز باشد ولی وقتی به محل رسیدیم دیدیم که بیشتر برف های مسیر برم فیروز آب شده بودند و چون هدف از برنامه تمرین در برف بود مسیر خود را به سوی قله قوچ خوس که کاملا پر از برف بود تغییر دادیم.ساعت 10 حرکت به سوی قله را آغاز نمودیم.مسیر مثل قبل یخ زده نبود و بلکه در خیلی جاها با برف نرم و پودری پوشیده شده بود. فقط در مسیر کوتاهی قبل از قله مجبور به استفاده از کلنگ برای ایجاد جای پا شدیم.با نزدیک شدن به قله،گروه های دیگری را هم دیدیم از جاپاهای ما استفاده و به بالا می آمدند.

ساعت 13:00قله بودیم و بعد از آن به طرف تله کابین حرکت کردیم.

بعد از کمی استراحت و خوردن خوراکی در کافی شاپ کنار تله کابین،با تله کابین به پایین رفتیم.

سپس از یکی از شیب های قسمت پایین پیست بالا رفته و به تمرین سخمه وانواع روشهای ترمز با کلنگ هنگام سقوط پرداختیم.

در ساعت 17 پس از ملحق شدن به تیم اسکی سوار مینی بوس شده و راه بازگشت به شیراز را در پیش گرفتیم.