تاریخ برگزاری : 20/8/1390

سرپرست : جناب آقای رحمان ستایش

مسوول فنی : جناب آقای خسروی

تعداد افراد صعود کننده : 21 نفر

موقعيت جغرافيايي كوه قله تاسك : N29 51.264 E51 49.290

ويژگيهاي مسير صعود قله : اين قله به گونه اي واقع گرديده است كه بسيار بادگير مي باشد(کوه تقريبا بصورت شرقي-غربي واقع شده است و تقريباً بصورت جدا افتاده از ساير ارتفاعات در ميان اراضي هموار واقع شده است و مسير صعود قله يال اصلي مي باشد). مسير صعود قله اين كوه چشمه ندارد و از نظر پوشش گياهي تنك مي باشد و فصل مناسب براي صعود آن پاييز و زمستان است. فاصله روستا تا كوه كم است و در روستا آب لوله کشي موجود است. ارتفاع اين قله 3038 متر است. به همراه داشتن پوشاك گرم و مناسب به علت وزش باد در منطقه و همچنين استفاده از گتر و تجهيزات زمستاني در صورت وجود برف در منطقه ضروري است.خط راس تاسک شامل 7 قله مي باشد که 6 قله اول آن قله هاي کاذب هستند . در طول مسير صعود موبايل (همراه اول و ایرانسل)آنتن مي دهد.

نكاتي چند در مورد پوشش گياهي و پرندگان منطقه : متاسفانه بسياري از درختان کهن ارژن بال اصلي به عمد و با قصد قبلي با نفت سوزانده شده است. بسياري از اراضي منطقه براي کشت درختان مو پاک تراشي شده بود. پوشش غالب گياهي مسير يال اصلي تا قله درختان ارژن و کيالک مي باشد. در اراضي هموار اطراف منطقه دارکوب باغي وجود دارد.

شرح گزارش : طبق قرار قبلي ساعت 5:30 صبح روز جمعه مورخ20/8/1390 جلوي بوستان خلدبرین حاضر شديم.بعد از جمع شدن افراد گروه رأس ساعت 6:10 از شيراز به سمت دشت ارژن حرکت کرديم. بعد از طي حدود يک و نيم ساعت مسير، به روستايي به نام کلاه سیاه قبل از دشت ارژن رسيديم. بعد از عبور از روستا به پاي کوه رسيديم.نرمش گروهی انجام دادیم و صعود خود را آغاز کرديم

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از بين درختان بالا رفتيم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساعت 8:45 توقفی نسبتا کوتاه برای صرف صبحانه داشتیم و پس از آن شروع به ادامه مسیر کردیم . گروه راس ساعت10:20 استراحتي کوتاه داشته و سپس حرکت خود را ادامه داده.در طي مسيرمنظره ي کوه هاي اطراف زيبايي و آرامش خاصي رابه انسان هديه مي دادند . هم چنين در بين راه شاهد منظره هاي بي نظيري بوديم که تنها دستان آن يگانه ی هستي قادر به چنين هنر نمايي بي بديلي است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماهمچنان راه را پيموديم تا اينکه ساعت 12 قدم های آخر شروع شد.آنگاه بود که به منظور فتح مشترک دستان يکديگر را گرفته و با خواندن سرود ای ایران ساعت 12:20 ارتفاع 3038 متري قله تاسک را فتح کرديم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و پس از گرفتن عکس گروهي و تجدید قوا ساعت 13:15 بازگشت به سمت پايين را در پيش گرفته چرا که هر رفتني بازگشتي دارد اما مهم اين است که دستان تو در آخر سفر خالي نباشد... سپس ساعت 16:30 به روستا برگشته و پس از استراحت و صرف ناهار ساعت 17:15با سوار شدن به مینی بوس به سمت شيراز حرکت کرديم و نهايتا ساعت 19:15 به شيراز رسيده و برنامه را به پايان برديم . و در پایان تشکر از همراهان راه ...

گزارش از:انسیه رستگارزاده