برنامه یک و نیم روزه - پنج شنبه و جمعه - 24 و 25 شهریور ماه 90

سرپرست برنامه :آقای مرتضی هاشمی

مسئول فنی : آقای مهدی خسروی

شرکت کنندگان : 6 نفر خانم ها – 18 نفر آقایان

خانم ها : طاهره شیبانی – سارا شهرکی – رخساره پناهی – لیلا زارع – لیلا هوشمند – لیلا نجفی

آقایان : احسان پور طباطبایی – محمد هادی یزدانی – مرتضی فتحی – سعید بوجار – منصور افراز – محمد جعفری – سعید گلریز خاتمی – عباس ابراهیمی – شاهپور امرالهی – آرمان بیات – محمد حسن کدیور – سینا طوسی – میلاد طوسی – عرفان لیمویی – رضا خوش اندام – گشتاسپ فهندژ

ساعت و محل قرار : 15:30 فلکه فرودگاه

ساعت حرکت : ساعت 16:00 با یک دستگاه مینی بوس به مقصد دره دم اسب واقع در منطقه کوهمره سرخی در فاصله 50 کیلو متری جنوب شیراز به راه افتادیم . ساعت 17:00 بعد از یک ساعت به روستای کره بس , محل شروع کوهپیمایی , رسیدیم , این روستا بر روی تپه ای واقع شده , بعد از آن به رودخانه کوچکی رسیدیم و پس ازگذر از رودخانه از شیب تند سمت غرب بالا رفتیم و بعد از تراورس در امتداد شیب و ادامه مسیر .

حدود ساعت 19:30 به شب خوس روبروی آبشار سربر (سروبر ) رسیدیم و بعد از شام تا پاسی از شب سرپرست به نفرات کمک کردند تا تیوپ ها را باد کنند و با طناب ها ی انفرادی بصورت تار عنکبوتی روی تیوپ ها بافته شد که نشستن افراد روی تیوپ راحت تر باشد .

جمعه ساعت 7:00 صبح بیدار باش اعلام شد و پس از صرف صبحانه و آب بندی کردن وسایل و کوله پشتی حدود ساعت 9:00 در امتداد مسیر رودخانه حرکت را آغاز کردیم .

تنگ دم اسب با توجه به رودخانه ای و صخره ای بودن آن و گذر از معبرهای آبی , بسیار جذاب و دیدنی می باشد . ادامه مسیر گاهی از جداره کوه و گاهی نیز از کف دره و عبور از میان آب بود و گذر از کانالهای تنگ و مارپیچی به عرض 2 تا 4 متر که ارتفاع دیواره های اطراف آن به بیش از 50 متر می رسید . حدود ساعت 16:00 به ابتدای دریاچه رسیدیم و توقفی کوتاه برای ناهار و استراحت داشتیم . طول دریاچه حدود 200 متر بود و حرکت در طول آن حدود یک ساعت طول کشید که اکثریت افراد با تیوپ طول رودخانه را طی کردند و چند نفری هم شنا کردند .

تقریبا در انتهای مسیر دریاچه بر اثر زلزله و ریزش کوه سدی صخره ای و زیبا شکل گرفته بود . بعد از دریاچه ادامه مسیر بصورت راهپیمایی در رودخانه و بعضی قسمت ها استفاده از تیوپ بود که حدود یک ساعت طول کشید که به انتهای مسیر رسیدیم . حدود ساعت 18:00 برای خالی کردن باد تیوپ ها و تعویض لباس توقفی کوتاه داشتیم و ادامه مسیر کوهپیمایی بود که کم کم به تاریکی خوردیم و گذر از میان درختان خوشمزه انار را داشتیم . حدود ساعت 21:00 به مینی بوس رسیدیم و حدود ساعت 22:00 شیراز بودیم .

هزینه برنامه : هفت هزار تومان

عکاس : آقای فتحی

در انتها سپاس بی پایان از پروردگار که به ما چشمانی هدیه کرد تا زیباترین کوهها را با چشمه هایی خروشان و جوشنده ببینیم , سپاس به خاطر آسمان پر ستاره و زیبای شب , به خاطر کهکشان راه شیری .

سپاس به خاطر گوشهایمان که نغمه دلنواز رودها را می شنویم و سپاس به خاطر نسیم , به خاطر همه ی دره های سرسبز و زیبا.

سپاس از آقای هاشمی سرپرست خوب برنامه که بسیار در هماهنگی و آماده سازی نفرات تلاش کردند و سپاس از آقای خسروی , مسئول فنی , که با وجود جراحت عمیق پایشان حمایت بسیار جانانه ای از شرکت کنندگان کردند و سپاس از همه ی کسانی که در این برنامه شرکت کردند و خاطره سبز تنگ دم اسب امسال را خلق کردند .