barmfirooz1112

ساعت 20:30 دقیقه بود که به ابتدای مسیر یعنی راهدار خانه شکرک (روبروی پیست پولاد کف) رسیدیم و به بچه های که با خودرو اول رسیده بودن پیوستیم. بعد از نیم ساعت استراحت و برداشتن آب از چشمه اول ساعت 21:00 در یک صف منظم به سمت برم فیروز حرکت کردیم. از اونجایی که صعود در شب انجام میشد حرکت کمی کندتر انجام میشد. بعد از توقفی کوتاه در کنار چشمه دوم که خشک هم بود به سمت دریاچه حرکت کردیم و نهایتا ساعت 23:30 دقیقه بود که به دریاچه رسیدیم.

آب دریاچه نسبت به قبل کمتر شده بود. دمای هوا به 4 درجه بالای صفر می رسید و باد تقریبا با سرعت 40 کیلومتر در ساعت در حال وزیدن بود. به همین خاطر یکی از سنگ چین های عشایر کنار دریاچه رو برای شب مانی انتخاب کردیم.بعد از خوردن شام و کمی استراحت ساعت 1:30 بود که خوابیدیم و ساعت 7:30 دقیقه هم از خواب بیدار شدیم. وزش باد با شدت بیشتری ادامه داشت و همین امر باعث شد تا جای دیگری رو برای خوردن صبحانه انتخاب کنیم. ساعت 8:30 حرکت کردیم و حدودا ساعت 9:00 برای خوردن صبحانه توقف کردیم.

barmfirooz11123

ساعت 10:00 بعد از خوردن صبحانه و کمی استراحت به سمت دره مروارید به راه افتادیم.  ساعت 12:30 بود که به ابتدای دره مروارید رسیدیم. دره بسیار زیبا بود و بوی شامه نواز گونه های وحشی گیاهان از هر طرف به مشام می رسید.  بعد از استراحتی کوتاه شروع به حرکت در دره نمودیم. دره مملو بود از سنگ های فسیلی که حکایت از قدمت منطقه داشت. در ادامه هم متوجه شدیم که بهمن تغییراتی رو در طول مسیر بوجود آورده بود و شیب مسیر رو دستخوش تغییراتی کرده بود.

اثرات بجامانده از بهمن

در مسیر فرود در این دره سه بار سنگ کوتاه داشتیم که بعضی از بچه ها برای فرود از یکی از اونها ترجیح دادن که از حمایت استفاده کنند.

یکی از دست به سنگ های مسیر

حدودا ساعت 15:00 بود که به چشمه مروارید رسیدیم. در کنار چشمه نشستیم و از آب خنک و گوارای آن استفاده کردیم و بعد از استراحتی مختصر به سمت گروه دیگری از اعضای باشگاه که به سرپرستی آقای کرمی به دره مروارید آمده بودن حرکت کردیم.

نمایی از زیبایی های طول مسیر یکی از آبشارهای پایین دره مروارید آثار باستانی موجود دره مروارید

ساعت 16:00 به اعضای دیگر باشگاه پیوستیم و بعد از خوردن ناهار و مقداری استراحت به سمت اتوبوس حرکت کردیم و بعد از سوار شدن، ساعت 18:00 منطقه را به مقصد شیراز ترک کردیم و نهایتا ساعت 22:30 به شیراز رسیدیم.

در این برنامه آقایان و بانوان به شرح زیر حضور داشتند: محمد حسین رحمان ستایش- سیامک طرفدار- مرتضی امین رعنایی-محمد باقر اسعدیان- مجتبی امرالهی- مهدی گلشن - محمد هادی یزدانی- مریم زندی