با هماهنگی انجام شده قرار بر این بود شد که گروه این برنامه یک شنبه 2/ 5/ 90 از شیراز به سمت تهران حرکت کند که یک ساعت قبل از حرکت اعلام شد به علت نا مساعد بودن شرایط جوی دماوند و بارندگی در منطقه تا اطلاع بعدی باید صبر کنیم.

www.shirazjavanclub.com

دوشنبه 3 / 5 / 90 ساعت 21 دو نفر از گروه به سمت تهران حرکت کردند و ساعت 12 روز بعد 4/ 5 /90 در ترمینال شرق تهران به نفر سوم ملحق گردیدندو از آنجا به وسیله اتوبوس حرکت آغاز گردید تا این که در پلور از اتوبوس پیاده شدند و توسط یک خودرو کرایهای به قرارگاه کوهنوردی رینه رسیدند.پس از استراحتی کوتاه اقدام به جمع آوری و تفکیک وسایل و آماده کردن کوله پشتی ها با حداقل وزن ممکن نمودند و سپس به رینه رفته و به تهیه کسری ها و گرفتن آخرین اطلاعات دماوند و مسیر رینه تا گوسفند سرا پرداختند.

تیم های اعزامی برای صعود به دماوند به طور معمول مسیر رینه تا گوسفند سرا را با خودروهای کرایهای و یا در اختیار طی می کنند که به طور معمول این برنامه ها را 2 تا 3 روزه و با دو شب مانی دنبال می کنند.البته هدف ما این گونه صعودی نبود.پس از یک شب مانی در قرارگاه کوهنوردی پگاه روز چهارشنبه 5 / 5 /90 ساعت 5 حرکت از رینه آغاز گردید و مسیر رفته رفته کوتاه و کوتاهتر شد تا این که ساعت 8 به گوسفند سرا یا بارگاه دوم رسیدیم پس از استراحتی کوتاه ساعت 30/8 به سمت بارگاه سوم صعود خود را آغاز کردیم این بخش از مسیر صعود را سرعت خوبی صعود کردیم ، ساعت 30/10 بارگاه سوم بودیم حدود 2 ساعت استراحت ؛ تعویض لباس و کم کردن بار کوله پشتی داشتیم ساعت 45/12 با کوله ی حمله به سمت قله حرکت آغازی دوباره شد؛ بیشتر مسیر پوشیده از برف تازه بود و دمای هوا نزدیک به صفر درجه در مسیر و محدوده تپه گوگردی گاز گوگرد با غلظت زیاد متصاعد می شد و منطقه را فرا گرفته بود،و باز گام های بیش از پیش استوار تر ما در راستای صعود به پیش می رفت تا این که ساعت 18 بام ایران را با شادی و افتخار فتح کردیم.

بعد از گرفتن چند عکس به دلیل وضع نا مساعد جوی با سرعت اقدام به کم کردن ارتفاع و بازگشت کردیم ؛ بخش های زیادی را با سخمه کردن روی برف ها فرود آمدیم ساعت 30/19 مجدداء به بارگاه سوم رسیدیم و با توجه به هماهنگی انجام شده شب را در ارتفاع 4170 متری و در جانپناه بارگاه سوم دماوند ماندیم .صبح روز بعد بارگاه سوم را به سمت گوسفند سرا ترک نمودیم و ساعت 15/9 به گوسفند سرا رسیدیم و تو سط یک دستگاه وانت نیسان عازم رینه شدیم ؛ پس از ورود به قرارگاه اقدام به جمع آوری وسایل ؛ نظافت شخصی و سپس صرف نهار گردید .ساعت 12 رینه را به سمت تهران ترک کرده و پس از رسیدن یک نفر به شیراز بازگشت و 2 نفر برای ادامه صعود های بعدی به کلاردشت رفتند