سیاهی شب کم کم رو به زوال بود و ستاره های زیبا در حال محو شدن بودند .ساعت 5:20 صبح به درب ورودی بوستان خلدبرین رسیدم اما اثری از همنوردان خود که اعضای باشگاه شیراز جوان، گروه چکاد و آکادمی کوهنوردی اوج بودند ندیدم . ساعت حرکت 5:30 بود که کم کم طبق معمول بچه ها با تأخیر به محل قرار آمدند و ساعت 6 صبح از بوستان خلدبرین حرکت کردیم .تا قبل از رسیدن به پلیس راه شیراز – سپیدان حرکت اتوبوس مثل اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی بود و دوستان کم کم در بین راه به ما می پیوستند . بالاخره ساعت 6:30 از پلیس راه گذشتیم و راهی کمهر مبدأ حرکت به دره مروارید شدیم .

صدای خنده و شادی که از آخر اتوبوس و بوفه نشینان به گوش می رسید خواب شیرین صبحگاهی را از چشمان خسته و بی خوابمان ربود تا اینکه ساعت 8 صبح به سپیدان رسیدیم و توقف کوتاهی جهت خرید خوراکی و آب در کنار پارک داشتیم ، دوباره با هیاهوی بچه ها راهی مسیر زیبا و آشنای کمهر شدیم و ساعت 9:15 به ابتدای جاده خاکی که به دره زیبای مروارید منتهی میشد رسیدیم و پس از پیاده شدن و تقسیم تجهیزاتی که گروه فنی برای تمرین بر روی دیواره ابتدای مسیر دره به همراه آورده بودند در یک صف 35 نفره حرکت خود را آغاز کردیم و پس از عبور از کنار چشمه های زیبا و سیاه چادرهای عشایر قشقایی روبروی دیواره و محل اصلی کمپ رسیدیم و گروهی از دوستان کوله پشتی های خود را در زیر درخت قراردادند و در آنجا به 3 گروه تقسیم شدیم . گروه فنی به سرپرستی آقای کرمی ، گروه آموزشی آکادمی اوج به سرپرستی آقای لقمانی و گروه کوهپیمایی به سرپرستی آقای ابراهیمی . ساعت 10:15 به اتفاق گروه آموزشی حرکت کردیم تا به کنار درخت سیب ترش کهنسالی رسیدیم که آغوش خود را به زیبایی گشوده بود و سایه اش مکانی برای رفع خستگی ما و برگزاری کلاس گروه آموزشی شد . بعد از اندکی استراحت به مسیر خود ادامه دادیم . در بین راه چشمه های فراوانی وجود داشت که با حضور نسترنهای زیبا و پونه های وحشی چشم را نوازش می داد .در بین مسیر برای تنوع از راه پایکوب خارج شدیم و دو مسیر کوتاه را سنگنوردی کردیم تا اینکه در ساعت 11:45 سایه کاج زیبایی را برای استراحت انتخاب نمودیم رسیدیم ولی متأسفانه به دلیل نگهداری دام در آن محل راه بازگشت در پیش گرفتیم و در بین راه کنار چشمه ای و زیر سایه درختی زیبا توقف کریم و به مدت 1 ساعت در آن مکان آقای ابراهیمی با انواع چای از دوستان پذیرایی کردند .

پوشش گیاهی منطقه شامل درختان و بوته های سیب ترش ، گردو ، بید ، زرشک ، نسترن ، پونه ، آویشن ، جاشیر ، گون ، بومادران و ... بود که به دلیل تغییرات فصل و عدم شناخت ما از بعضی گیاهان قادر به شناسای آنها نشدیم . هرچند که بوته های خشک نیز در آراستن فرش زیبای طبیعت سهم بسیاری داشتند صدای پرندگانی که فقط صدای زیبایشان را می شنیدیم به همراه صدای پای آب بر روی سنگها ملودی آرامبخشی خلق کرده بود اما کم کم باید راهی میشدیم ، ساعت 13:45 گروه آموزشی برای تمرین مطالب تدریس شده به محل توقف ما آمدند و ما نیز کوله ها را برداشتیم و برای صرف ناهار به سایه زیبای درخت سیب ترش یاد شده رفتیم و بعد از ملحق شدن دوستان ناهار صرف شد . در مدت زمان استراحت ما ، 8 نفر از دوستان که جهت صعود به برم فیروز روز پنج شنبه عازم محل شده بودند بعد از صعود به سمت دره مروارید حرکت کرده بودند ، جهت بازگشت به شیراز به ما پیوستند . ساعت16:30 بعد ازظهر از آن مکان زیبا به سمت اتوبوس حرکت کردیم . با کوله باری از خاطرات ساعت17:30 به سمت شیراز حرکت کردیم و برای تکمیل شدن خاطرات خوبمان از این سفر در ترافیک سنگین جاده گرفتار شده و ساعت 23 به شیراز رسیدیم .