تاریخ اجرا:1390/2/22 الی 1390/2/23

ساعت 13 روز 5شنبه 22ام اردیبهشت ماه حوالی ساعت 17:00 توسط یک دستگاه پیکان عازم منطقه ای کوهستانی که به زانوگاه عمر معروف است شدیم.بعد از تعویض لباس در ساعت17:45 دقیقه به سمت پناهگاه حرکت کردیم.بیشتر مسیر پاکوب و ریزالی بود و در کناره های مسیر هنوز قسمت هایی پوشیده از برف وجود داشت.

صعود تا رسیدن به پناهگاه با دو توقف خیلی کوتاه در کنار چشمه ها انجام شد .باد شدیدی می وزید و تا صبح روز بعد ادامه داشت.پناهگاه تاریک و در ابتدا فقط میزبان گروه ما بود که توسط چراغ نفتی روشن گردید.پس از استراحت و خوردن شام خوابیدیم اما حدود 12 شب یک گروه محلی نیز به پناهگاه آمدند و با ایجاد سر و صدا و رفت و آمد به بیرون و داخل باعث بر هم زدن آسایش پناهگاه شدند.

صبح روز بعد ساعت 6 بیدار شدیم و پس از صرف صبحانه ای مختصر و جمع آوری وسایل راس ساعت 7 با کوله ای کامل به سمت قله راه افتادیم.دمای محیط پایین بود و باد شدیدی می وزید طوری که مجبور به پوشیدن لباس گرم و بادگیر شدیم.

مسیر صعود دارای شیب زیادی و بخش هایی از آن برف یخ زده داشت که به خاطر موقعیت فصلی و خطرناک به صورت تراورس از آن عبور نمودیم.

صعود بدون توقف ادامه یافت تا اینکه قله 4050متری بل فتح شد.

پس از نیم ساعت توقف به سمت پناهگاه حرکت کردیم.پس از رسیدن به پناهگاه بلافاصله شروع به ایجاد کارگاه بلوکه روی گرده های سنگی روبروی پناهگاه نمودیم و هر کدام چند مرتبه صعود و فرود را روی مسیر تمرین کردیم.

سپس کارگاه را جمع کرده و دوباره با سرعت به سمت پایین و محل قرار با ماشین که از قبل هماهنگ شده بود حرکت نمودیم. مسیر را طی کرده و ساعت 10:30 و قبل از رسیدن ماشین به پایین رسیدیم.

در این زمان از فرصت استفاده کرده و سری به عشایر حاضر در منطقه که مشغول پشم چینی گوسفندان بودند زدیم.

ساعت 12 توسط پیکان به سورمق رسیدیم و سپس توسط یک دستگاه پراید عازم شیراز شدیم و ساعت 16 بعدازظهر به شیراز رسیدیم.

پوشش گیاهی منطقه شامل:گون ،گل سنگ های زرد صخره چسب و جاشیر بود.

پوشش جانوری منطقه شامل:شاهین ،انواع سهره(نوعی موش خرگوش) ،روباه و گرگ می باشد.

از نظر آنتن دهی فقط یک قسمت نزدیک پناهگاه و خود قله آنتن داشتیم.

نزدیک ترین مرکز درمانی هم کمپ هلال احمر است که انتهای شهر و نزدیک منطقه کوهستانی است.