تاریخ اجرای برنامه:16/02/1390

برنامه از ساعت 7 صبح در دره غولکی آغاز گردید. دره شلوغ و چندین گروه کارآموزی کوهپیمایی و سنگ نوردی مشغول به کار بودند.

از سمت چپ دره بالا رفتیم . 1گارگاه ثابت توسط گره هشت خرگوش و 1کارگاه نیمه شناور زدیم.همچنین گره دو سر طناب توسط هشت تعقیب نیز که در غار استفاده می شود آموزش داده شد.

پس از توضیح ها و آموزش های آقای همتایی در مورد فرود ، بر روی کارگاه ثابت شروع به تمرین فرود نمودیم.چندین بار توسط ابزار استاپ و چند مرتبه نیز توسط ریورسو و شانت از مسیری که در ابتدای آن کلاهک تیزی قرار داشت و پس از آن در هوا معلق می شدیم، فرود را تمرین کردیم.

در حین فرود با ریورسو وشانت ،اجازه میدادیم که شانت قفل کند و سپس باز کردن قفل آنرا توسط کشیدن رو به بالای طنابی که از ریورسو بیرون آمده و همچنین توسط چند بار پیچیدن طناب به دور پا و رکاب زدن تمرین نمودیم.

افرادی که جهت کوه پیمایی سبک به دره می آمدند ، تماشاچیان ما در هنگام تمرین فرود بودند.

پس از آن نحوه تخمین عمق نیز آموزش داده شد و سپس به پایین مسیر رفته و آقای همتایی برای 2دوست عزیزی که بار اول شرکت آنها در برنامه فنی بود گره بولین سینه و حمایت صعود یا فرود کننده بر روی بدن وتوسط طناب انفرادی را آموزش داده و سپس آنها چند مرتبه آنرا تمرین نمودند.

پس از آن آموزش روش های صعود بر روی طناب آغاز گردید.در روش اول صعود میمونی توسط 2 گره پروسیک آموزش داده و تمرین شد .

در روش دوم صعود با تکنیک 2 یوماره و سپس تبدیل سیستم فرود توسط ابزار استاپ به فرود آموزش داده و تمرین شد.

در روش سوم صعود توسط 1 یومار و استاپ و سپس تبدیل سیستم صعود به فرود توسط ابزار استاپ آموزش داده و تمرین شد.در روش چهارم نیزصعود توسط ریورسو و شانت آموزش داده و تمرین شد.

برنامه در ساعت 6عصر به پایان رسید.

سرپرست برنامه:محمود رضا همتایی

افراد شرکت کننده در برنامه:فریدون خسروی ،پگاه جمالیان،اکرم بزرگیان،میترا کیانی پور