روز آدینه 2/2/90 ساعت 6:30 بامداد به حضور 19 تن از همنوردان گرامی باشگاه به سرپرستی آقای کرمی از فلکه قصردشت به سمت گردنه ماه پرویز حرکت کردیم و ساعت 9 صبح به ابتدای مسیر و یال کوه تامر رسیدیم و بعد از انجام نرمش صعود خود را در راستای قله و با شیب حدود 30 درجه و رو به سمت جنوب شرقی آغاز کردیم و پس عبور از چندین برفچال و منطقه با پوشش بوته زار و جنگل زاگروسی ساعت 11:35 به قله زیبای تامر رسیدیم .پس از خواندن سرود ملی و گرفتن عکس به دلیل بادگیر بودن به سمت پایین حرکت کردیم .كوه تامر در فاصله 20 كیلومتری جنوب شرقی یاسوج، شمال غربی روستای گنجگان قرار گرفته است. ارتفاع این كوه 2985 متر است. این كوه نیمه جنگلی سرچشمه رود كال، چشمه وزگ و رود گنجگان است.

گردنه‌ ماه پرویز كه جاده قدیم سپیدان به یاسوج از آن می‌گذرد در دامنه شرقی این كوه واقع شده است. در مسیر بازگشت از قله به دلیل وجود برف در ارتفاعات تامر نحوه گام برداری در برف به روشهای بغل شیب ، زیگزاک و ... توسط آقای کرمی و قوائد کوهنوردی جهت اعضای جدید توسط آقای چالاک آموزش داده شد . ساعت 13:30 به دامنه کوه و نزدیکی جاده رسیدیم و در طی مسیر چشمه زیبایی را دیدیم که به دست افرادی که به دامان طبیعت آمده بودند به شدت آلوده شده بود و انواع زباله در مسیر چشمه دیده می شد . البته گروهی هم برای

چیدن و به عبارتی نابود کردن پوشش گیاهی خودرو این منطقه و فروش آن در شهرها آمده بودند که بی رویه اقدام به چیدن این گیاهان دارویی می نمودند . پوشش گیاهی این منطقه شامل ارژن ، زالزالک ، بن ، لاله واژگون ، کنگر ، بیلهر ، کارده ، چویل ، جاشیر ، گون ، بادام کوهی ، سیرکوهی ، موسیر و ... می باشد که اکثر این گیاهان دارویی و خوراکی به دلیل برداشت بی رویه و عدم امکان کشت مجدد آن در معرض نابودی هستند . حیوانات و پرندگان این منطقه نیز شامل : خرس قهوه ای ، بزکوهی ، گرگ ، روباه ، پلنگ ، کبک ، عقاب ، شاهین ، سهره و ... می باشد . از ساعت 13:30 تا ساعت 15 برای صرف ناهار و استراحت در زیر سایه درختان نشستیم که به دلیل بالا بودن سطح ایستابی منطقه به دلیل وجود چشمه های متعدد و ذوب برفها بیشتر قسمتها مناسب کمپ خیس بود . ساعت 15:20 سوار مینی بوس شدیم و به سمت شیراز حرکت کردیم و ساعت 18 به شیراز رسیدیم .