هدف صعود مسير سروش واقع در سمت چپ دره غولكي بود. ساعت 10:30 صبح 1390.1.9 ، دره غولكي بوديم.دره نيز همچون باغ هاي سبز و پر شكوفه اي كه در راه رسيدن به دره از كنار آنها مي گذريم سبز و زيبا بود.

در ابتداي كار مسير را تا طاقچه و زير كلاهك اول به صورت طبيعي صعود كرديم.اول آقاي سازگار سرطناب رفتند،بعد من و سپس آقاي زره پوش.در طاقچه و ابتداي كلاهك كارگاهي جهت حمايت يا خود حمايت وجود نداشت.به نظر ميرسيد كه مسير اين گونه طراحي شده كه حمايت چي تا زمان صعود كامل كلاهك توسط نفر اول ، در ابتداي مسير مي ماند.آقاي سازگار اصول كار ونكات لازم جهت صعود مصنوعي را به ما آموزش دادند و سپس آقاي زره پوش صعود را آغاز نمود.در طول صعود آقاي سازگار نكات لازم را دوباره ياد آوري مي كردند.آقاي زره پوش كلاهك اول را صعود نمود و در بالا کارگاه را نصب کردن و من صعود را آغاز كردم.علي رغم تلاش موفق نشدم كلاهك را كامل صعود كنم.بعد از آن آقاي سازگار به راحتي كلاهك را صعود نمودند.

 

با توجه به محدوديت زماني و طولاني بودن مسير سروش ، به صعود آن ادامه نداديم و قرار شد در ادامه روي مسير خورشيد كار كنيم.از بالا برايم طناب ريختند و من كيسه ابزار و كوله آقاي زره پوش و كوله پشتي خودم را با طناب انفرادي ام به هم بستم و فرود آمدم و سپس از مفتول هاي زير مسير خورشيد بالا رفتم و به دوستان ملحق شدم.قسمتي از مسير را آقاي زره پوش صعود كردند و من ايشان را حمايت مي كردم و بعد جاي خود را عوض كرديم و من صعود كردم. پس از صعود قسمتي از مسير، دوباره با ركاب به پايين برمي گشتيم و خودمان كارابين اسلينگ ها را جمع ميكر ديم.تجربه خيلي خوبي بود.در طول كار و در مواقع لزوم آقاي سازگار ما را راهنمايي مي كرد.

پس از پايان ، توسط كارگاهي كه هفته آخر سال 1389 در ابتداي طاقچه مسير خورشيد نصب كرده بوديم ، فرود آمديم و پس از جمع كردن وسايل و شمارش و چك كردن آنها دره را ترك نموديم.

افراد شركت كننده در اين برنامه : شهنام سازگار ، عزيزالله زره پوش ، پگاه جماليان.

سرپرست برنامه: شهنام سازگار

گزارش از: پگاه جماليان