تاریخ برگزاری :جمعه 17 دی ماه 1389

سرپرست برنامه : آقای زره پوش

تعداد نفرات : 15 نفر ( 9 نفر صعود قله ، 6 نفر دوچرخه سوار )

نفرات شرکت کننده :

خانم ها : شیبانی ، پناهی ، نجفی

آقایان : داور پناه ، فتاحی ، صفی خانی ، احسان جعفری ، محمد رضا جعفری

4 نفر غائب (آقایان : اطمینان ، قاسمی ، آتشی ، اسماعیلی )

پوشش گیاهی مسیر : ارژن و گون

حیوانات منطقه : کلاغ ارتفاع

آنتن دهی موبایل : روی قله کمی داشتیم

هزینه برنامه : 6000 تومان

مکان قرار : فلکه قصرالدشت ساعت 6:00 صبح

ساعت 8:30 به سه چاه پای مسیر رسیدیم و دوستان دوچرخه سوار جدا شدند ( لبه جاده شکرک ) .

بعد از نیم ساعت به جان پناه " سعید لقمانی " رسیدیم و توقفی کوتاه کرده و تعدادی عکس گرفتیم . بیست دقیقه بعد به چشمه رسیدیم .

چشمه ها خشک بود ، هوا سرد و برف را در ارتفاع داشتیم – وزش باد ( نه پیوسته و مدام ) .

مسیر حرکت به سمت قله مسیر نرمال از خط الراس بود . کوه رنج در شمال غربی سپیدان به طرف کمهر و کاکان واقع شده به ارتفاع 3950 متر و بعد از بل بلند ترین قله استان فارس است . در جبهه شرقی رنج ، منطقه شش پیر واقع شده .رنج در ابتدای تنگ گمبیل واقع شده .

ساعت 13:00 به قله رسیدیم . از قله رنج قلل دیگری را در اطراف دیدیم از جمله : گر که روبروی رنج واقع شده بود ، برم فیروز سمت راست قله بل ، پازن پیر ، قوچ خوس و سد درود زن .

مسیر برگشت مسیری انتخاب شد که به جاده ای منتهی میشد که به شش پیر می خورد .

ساعت 17:30 به مینی بوس رسیدیم و در مسیر دوچرخه سواران به ما ملحق شدند.

ساعت 20:30 به شیراز رسیدیم .

تبریک به دوستانی که ارتفاع 3956 متری را برای اولین بار صعود کردند .