به نام حق

گزارش برنامه مشترک آموزش و تمرین دیواره نوردی باشگاه شیرازجوان و هیات کوهنوردی کوار

رامجرد

بعد از 30كيلومتر از خروجي دروازه قرآن شهر شيراز و بعد از عبور از شهرستان زرقان به پل خان ورودي شهرستان مرودشت ميرسيم. بعد از حدودا 5كيلومتر به پتروشيمي بزرگ شيراز ميرسيم و بعد از 15 كيلومتر به پمپ بنزيني ميرسيم كه سمت راست جاده چند درخت است و مشخص كننده روستاي زرگران است. سمت چپ ، روستا و سمت راست جاده ، ديواره هاي بزرگي مشخص است كه به ديواره هاي رامجرد معروف است. به راس اين ديواره و اين كوه كل تبرزني ميگويند. اگر پياده به زير ديواره ميرويد ، جلو پمپ بنزین از ميني بوس هاي خطي پياده ميشويد و بعد از 15 دقيقه پياده روي به زير ديواره ها مي رسيد.

مسير هاي زيادي از سالها قبل روي اين ديواره رول كوبي شده و مسيرها همه قديمي و تقريبا بدون اطمينان است. ديواره رامجردحدودا ده ها مسير داشته و مسیرهای نا تمام زیادی دارد.

تاریخ اجرا : 1400/12/6 به مدت 1 روز

استان : فارس

شهرستان : زرقان

روستاي : روستاي زرگران

نام منطقه : رامجرد

وسایل رفت و آمد : شخصی

وضعيت آنت دهي منطقه : خوب

محل استقرار: نزدیک به مسیر کبکستانی

وضعيت آب : بايد به مقدار کافی با خود به همراه داشته باشیم.

فصل صعود : تابستان هوا گرم و زمستان سرد و خشك است و بهترين فصل صعود بهار و پاييز می باشد.

نحوه صعود : صعود کرده در 3 تیم 3 نفره و 4 تیم 2 نفره که سرپرست روی کارگاه  جداگانه ای نحوه کار را نظارت می کرد.

تعداد میانی ها : حدود 15 عدد

• هارنس

• کفش مناسب سنگ

• 3 عدد کارابین پیچ

• ابزار حمایت و صعود ( ریورسو، ایرفورس ، گیری گیری ...)

• خود حمایت یا تسمه

• کیسه پودر سنگ

• طنابچه انفرادی

• طنابچه پروسیک

گزارش :

باز هم خداوند به ما فرصتی داد تا برنامه ای را در منطقه رامجرد در کنار دوستان اجرا کنیم.پس از یک هفته برنامه ریزی و نامنویسی و هماهنگی بالاخره روز اجرای برنامه فرا رسید.

قرار بر این بود که همگی راس ساعت 8 دروازه قرآن گرد هم بیاییم تا بهمراهی دوستان کواری بسمت منطقه حرکت کنیم.پس از اندکی خرید میحتاج بسوی رامجرد روانه شدیم.هوا بسیار عالی با ابرهای پراکنده بود که نوید روزی سرشار انرژی را به ما میداد.

پس از تقریبا 45 دقیقه وارد جاده خاکی شدیم تا به پای مسیرهای مورد نظر برسیم.در ادامه به صرف صبحانه ای سبک و پر انرژی پرداختیم و آماده شدیم تا اندکی گرم کنیم.

آب و هوا پوشیده از ابر شد که مشخص بود احتمال بارش ندارد..تنها جلوی شدت نور خورشید را گرفته بود تا به اجرا شدن برنامه ما به نحو احسنت کمک کند.

با نرمش های اصولی ، اندکی گرم کردیم و به پای دیواره رفتیم تا کلاس آموزشی را شروع کنیم.آموزش هایی از قبیل صعود کرده ای ، انواع کارگاه ها و دیگر مباحث مربوط به مسائل ابتدایی دیواره نوردی به عزیزان داده شد و بعد از پرسش و پاسخ ها به تقسیم بندی گروه ها پرداختیم که به 2 گروه کلی تقسیم شدیم که عده ای زیر مسیر سروش و عده ای دیگر زیر مسیر کبکستانی قرار گرفتیم.

سپس از بعد از توضیحاتی مختصر جنابان : نیما شعبانی و فرزاد زاهدیان پور بصورت زوج طناب صعود کرده تا به کارگاه رسیده و آماده ی صعود های کرده ای بعدی شدن.ساعت تقریبا 11:00 بود که شرایط برای صعود عزیزان مهیا شد.

پس از تمرین های متعدد صعود کرده ای در تیم های 2 و 3 نفره و آموزش های مدرسین و مربیان ساعت حوالی 16:00 بود که نفرات آخر صعود و فرود خود را انجام دادند.

در آخر همگی جهت صرف ناهار گرد هم آمدیم و ساعات خوش برنامه امروز را به پایان رساندیم.

ضمن عرض تشکر از دوستانی که در پایان برنامه زحمت کشیدند و اطراف مسیرها را از زباله های رها شده توسط آدم های بی ملاحضه پاک نموده.