بر همین اساس تقویم باشگاه روز جمعه مورخه ۱۴ ابان ماه مقرر شد که قلعه کوه شکسته را صعود نماییم .

به لحاظ موقعیت جغرافیایی کوه قلعه شکسته در استان فارس، شهرستان مرودشت،روستای پا قلعه قرار دارد. ساعت ۷/۵  گروه به پای کوه رسید. ارتفاع ثبت شده توسط جی پی اس  در این ناحیه ۱۶۰۰متر بود. گروه می بایست از مقابل روستای پاقلعه در یک جاده خاکی به مسافت دو کیلومتر که در کنار مزارع گندم روستائیان قرار داشت شروع به حرکت کند.قبل از حرکت جهت آمادگی جسمانی ده دقیقه به انجام حرکات کششی پرداختیم.با عبور از جاده خاکی به دشتی با شیب ملایم رسیده که گهگاهی به شیب متوسطی می رسید. با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، منطقه  دارای پوشش گیاهی متنوعی شامل درختان زالزالک،انجیر کوهی،بادام کوهی …بود.

پس از طی مسافتی با رسیدن به دیواره های  ستبر وعظیم کوهستان صعود اصلی شروع شد  .

گروه با احتیاط از زیر صخره  های ستبر مسیر را تراورس کرد. آنگاه  پلکانهایی در مسیر آن ها قرار گرفت که باقیمانده پلکان های عهد باستان بود . با عبور از روی آن ها و گاهی استراحت های ده دقیقه ای سرانجام به مکانی رسیدیم که دارای حوضچه هایی هایی جهت ذخیره اب بود .

با شدت گرفتن باران در ان مکان استراحتی کردیم و با پوشیدن پانچو ها اماده حرکت به سمت بالاترین ارتفاع قلعه شدیم با عبور از صخره ها و شیب های متوسط و گاهی تند در ساعت ۱۲:۱۵ به قله رسیدیم. ارتفاع ثبت شده در این ناحیه ۲۴۳۳ متر بود. از بالای کوه تمام منطقه  از جمله کوه استخر و عظمت آن دیده می شد. مزارع گندم روستائیان و رودخانه کر که مارپیچ وار منطقه را آبیاری می کند دیدنی بود.

ابن بلخی درباره کوه شکسته ودو کوه مجاورش (سه گنبدان) می نویسد: جمشید سه قلعه بساخت در میان شهر و آن را سه گنبدان نام نهاد.یکی قلعه استخرو دوم قلعه اشکنون و سوم قلعه شکسته. بر قلعه استخر خزانه داشتی و بر شکسته فراش خانه و اسباب آن و بر اشکنون زرادخانه…

بعد از استراحتی کوتاه و گرفتن عکس فرود آغاز شد و  پس از ۱ ساعت افراد خود را به غار رساندند.

کلیه اعضای گروه پس از ملحق شدن به هم در کنار غار نهار خود را صرف نمودند و آنگاه در ساعت ۲ بعد از ظهر  خود را جهت فرود آماده نمودند. مسیر فرود که از سمت روستای معصوم اباد بود انجام شد و گروه در ساعت ۴ بعد از ظهر  پیمایش خود را به اتمام رساند.