درمکان مقرر البته باکمی تاخیر نفرات حضور پیداکردند

یکی از شرکت کنندگان به دلیل به همراه نداشتن کلاه دوچرخه سواری مجبور به انصراف از برنامه شد وشخص دیگری به دلیل تاخیر زیاد به برنامه نرسید. بهرحال درهوای خنک صبحگاهی به راه افتادیم.

کمی که گذشت درحدود پل طبیعت چنارراهدار خنکی هوا بیشتر برنفرات تاثیر گذاشت. پس توقف کوتاهی کردیم والبسه گرم پوشیدیم وبه راه خود ادامه دادیم.

جاده نسبتا خلوت بود وما ازکنار آسفالت به مسیر خود ادامه می دادیم. تا به مقابل ورودی جاده سیخ دارنگون رسیدیم. جهت کوتاه کردن مسیر وهمچنین استفاده از طبیعت نی زار ورودخانه از فرعی سمت چپ که عموما موتورسیکلتها رفت وآمد می کنند وارد شدیم ولحظاتی به تماشای نیزار پرداختیم.

سپس با ادامه همان مسیر وارد جاده سیخ شدیم

جاده دوطرفه بود اما مناسب دوچرخه سواری چون کاملا مشخص بود که راننده ها بسیار بااحتیاط از کنار ما می گذشتند. نه بوق وحشتناکی درمیان بود ونه..

انگار که فرهنگ مردم از شمال شیراز تا جنوب غربی شیراز بسیار متفاوت است. بعضی تشویق می کردند وبعضی بسیار آرام رانندگی می کردند تا مزاحمتی برای دوچرخه سوارها نداشته باشندپس از مدتی به سربالایی رسیدیم هرچقدر که پیش می رفتیم شیب جاده بیشتر می شد تاجایی که در گردنه وبا دنده یک روی یک حرکت می کردیم وبرای حفظ ایمنی از جاده خارج شدیم واز شانه خاکی برای ادامه مسیر باسرعت کم استفاده کردیم.

به خاطر فعالیت زیاد وبالا آمدن خورشید احساس گرما هرلحظه بیشتر می شد. با گذر از گردنه وبه پایان رسیدن شیب وارد جاده روستای خان خمیس شدیم.

وبا پیشروی در آن جاده به مسیر شیبدار رسیدیم ودوباره خنکی هوا کاملا حس می شد.

به باغ یکی از دوستان رفتیم وپس از استراحتی کوتاه به صرف صبحانه پرداختیم وپس از صرف چای به گرفتن عکس های یادبودی پرداختیم.

بعد از حدود دوساعت توقف مسیر بازگشت را درپیش گرفتیم.

دربرگشت متوجه  دوکامیون شدم که چقد محتاطانه پشت سر ما آرام حرکت می کردند تا مبادا ما احساس خطر کنیم.

پس از نزدیک شدن به شیراز از مسیر جاده فرعی که به پارک چنارراهدار منتهی می شود آمدیم جاده ای بسیار خلوت بود وبا شیبهای مثبت ومنفی جذابیت خاصی به مسیر می داد ودرپایان پس از گذشتن از کنار رودخانه چنارراهدار وپل تاریخی به حمد الله به سلامت به شیراز رسیدیم.