طبق تقویم باشگاه در تاریخ جمعه ۵ اذرماه  تیم ۱۰ نفری باشگاه شیراز جوان عازم روستای قلات شد . ساعت ۷ به روستا و به ابتدای مکان پیمایش رسیدیم .

با نام و یاری خداوند متعال حرکت را اغاز کردیم . درختان سر به فلک کشیده و هوای خنک پاییزی شوق حرکت را بیشتر میکرد . در ابتدای مسیر چند رستوران وجود داشت که به آنجا رونق داده بود. سنت گیوه بافی در استان فارس از اینجا آغاز شد که هنوز هم به صورت کم و بیش ادامه دارد.

از روستا که گذشتیم  دیگر به دامنه کوه رسیدیم توقف کوتاهی داشتیم. مقصد ما در ابتدا قله فرعی سپس قله اصلی و در مسیر برگشت قلعه قزل ارسلان بود . کمی جلوتر ار ابشار دوم وارد مسیر پاکوب شده و از آنجا گذشتیم . در راه گروه هایی را دیدیم که در حال حرکت بودند . پس از سه ساعت به قله فرعی و یک ساعت بعد از ان به قله اصلی رسیدیم .

پس از استراحتی بروی قله قرار بران شد نهار را در قلعه قزل ارسلان صرف کنیم  در مسیر بازگشت از قلعه نیز بازدیدی کردیم و در پاکوب زیر قلعه استراحت کرده و همانجا نهار را صرف کردیم. در راه بازگشت تکه ابری جلوی نور آفتاب را گرفته و حرکت را برایمان آسان تر کرده بود . به پایین کوه رسیده و از مسیر روستا  گذر کردیم و داخل روستا را از نزدیک دیدیم . این روستا آب آشامیدنی را از همان چشمه های بالا بصورت لوله کشی کرده استفاده می کنند . حدود ساعت ۱۶ به نقطه پایان برنامه رسیدیم سوار ماشینهای شخصی شده و حرکت کردیم به سمت شیراز .