بنام خالق کوه ها

از نظر جانوری شامل پرندگان مختلف از جمله

کبک،بلبل،هدهد،گنجشک ....

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی منطقه شامل انواع  علف ها و گیاهان دارویی وخوراکی وگل های مناطق کوهستانی نظیر چای کوهی، آویشن،کنگر،درخت بادام ،انجیر،کیالک ،گل شقایق ،نرگس کوهی و..... می باشد.

منطقه مهارلو

کوه مهارلو، روبروی دریاچه مهارلو ودر سمت راست جاده شیراز - سروستان قرار دارد.روستای مهارلو نیز در کنار این کوه قرار دارد واین روستا از توابع بخش مرکزی سروستان می باشد.

از جاذبه های گردشگری این روستا ، سرو4000ساله واقع در بهشت زهرا، امامزاده خدیجه بانو، کاروانسرای شاه عباسی, تل شرقی , قلعه شاهرخ پسر تیمور لنگ , بقعه بی بی شریفه خاتون و همچنین از دیگر جاذبه های گردشگری دهستان مهارلو می توان به چشمه آب معدنی مهارلو اشاره کرد که دربخش جنوبی روستا واقع شده و آب این چشمه برای بیشتر بیماریهای پوستی شفابخش می باشد.

گزارش برنامه :

نظر به کنسل شدن برنامه صعود تفتان به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب مقرر شد برنامه جایگزین یک روزه اعلام شود .

با توجه به جوانه زدن زود هنگام درختان بادام و زیبایی طبیعت انجام برنامه چشمه چنار مهارلو در دستور کار قرار گرفت .

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در ساعت ۶صبح مورخه ۸ ام اسفند ماه تیم ۴ نفره ما با دو خودروی شخصی از مبدأ فلکه ولیعصر عازم منطقه شدیم و پس از حدودا ۴۵ دقیقه رانندگی به روستای مهارلو رسیده و در نزدیکی آب گرم ماشینها را پارک کرده و از مسیر آب گرم راهی چشمه اول شدیم .

به توصیه دوستان و برای داشتن تجربه ای متفاوت از مسیری جدید راهی چشمه شدیم و بعد از حدودا ۱ ساعت به چشمه اول رسیدیم .

رویش زود هنگام گیاهان و طراوت محیط باعث شد در همانجا صبحانه را صرف کرده و بعد از گرفتن چند عکس و مصافحه با همنوردان تیم های دیگر باز از مسیری متفاوت راهی چشمه اصلی شدیم . بعد از حدود ۱/۵ ساعت پیمایش و عبور از باغات زیبا به چشمه دوم رسیدیم . که محیطی بسیار آرامش بخش و زیبا دارد .سرسبزی محیط و صدای پرندگان زیبایی دوچندانی به این محیط داده بود .

با برپایی آتش و استراحت و متعاقب آن صرف ناهار در  تا ساعت ۱/۵ در همان مکان استقرار داشتیم و در این ساعت با جمع کردن محل کمپ به سمت چشمه اول حرکت کرده و اینبار باز از مسیری متفاوت راهی آب گرم مهارلو شدیم .که در ساعت ۳/۵ بعد از ظهر به محل اتمام حرکت یعنی پارکینگ ماشینها رسیدیم .