سرپرست:محمدرحمان ستایش

ساعت قرار:6بامداد روزجمعه 1390/11/14

مکان قرار:پارک خلدبرین

ساعت 6:30 با یک دستگاه مینی بوس حرکت کردیم.

همزمان با حرکت در جاده سپیدان و طلوع زیبای خورشید و نشانه های بارش برف در ارتفاعات کنار جاده که به مرور به سپیدی برف در دامنه ها می افزود ، صبحانه رادر داخل مینی بوس صرف کردیم.ساعت 8 به ابتدای ورودی شهرستان سپیدان رسیدیم و متوجه شدیم که مسیر توسط پلیس راه مسدود شده است.در همان حال با پیشنهاد سرپرست و نظرخواهی دوستان تصمیم بر آن شد که از کمربندی سپیدان راه را ادامه داده تا به منطقه تنگ سرخ عزیمت کنیم.

تقریبا همه جا از برف سفیدپوش بود.قسمت های زیادی از جاده در اثر یخ زدگی لغزنده شده بود که همین موضوع ما را در ادامه حرکت به شک انداخت و باعث شد که مینی بوس را در کنارجاده متوقف کنیم.همین موضوع بهانه ای شد تا در همین فرصت یک ساعته تا حدی فنون ابتدایی راهپیمایی بر روی برف و یخ را با آموزش سرپرست اجراکنیم.چندین عکس نیز به یادگار گرفتیم و دوباره به راه خود با مینی بوس ادامه دادیم.

در همین حین، شکمان به یقین تبدیل شد که ادامه دادن در جاده یخ بسته تقریبا غیرممکن است لذا پس از گذشت چند دقیقه و با دیدن ارتفاعات پوشیده از برف تصمیم گرفتیم که در کنار جاده پارک کرده و حرکت بر روی برف را به طرف ارتفاع شروع نمودیم و ساعتی را به آموزش ابتدایی استفاده از کلنگ و حرکت های مختلف در مسیرهای یخ زده و برف گیر ،توسط سرپرست محترم برنامه سپری نمودیم.در ضمن مدتی هم سرگرم شیطنت های دوستان و برف پرکنی به همدیگر شدیم .

ساعت یک بعد از ظهر هم به سوی شیراز عزیمت کردیم که هزاران خودروی رنگارنگ در جاده ،ترافیک سرسام آوری را ایجاد کرده بودند و 4ساعت طول کشید تا به شیراز رسیدیم و برنامه به پایان رسید.

افراد شرکت کننده در برنامه:محمدرحمان ستایش،خانم رحمان ستایش،زهراحسن زاده،رخساره پناهی،جعفردهقانی نژاد،عمران بخشی،حمیدرضاخوش اندام

گزارش کتبی:حمیدرضاخوش اندام