بنام خداوند کـوه و خداوند دشت

خداوند دره خداوند گشت

گزارشی دیگر از اجرای برنامه های کم نظیر، ارزشمند و موفق باشگاه شیراز جوان

بر اساس برنامه ریزی انجام شده قبلی در قالب دو گروه برنامه های،  مشرح زیر در تاریخ جمعه ۱۴٠۱/٠۱/۲۶ اجراء گردید.

گروه اول: طبیعت گردی  به سرپرستی جناب آقای صلاح

گروه دوم: تیم ورزشی پر توان صعود به قلل مرتفع به سرپرستی جناب آقای مهندس صادقی

ساعت ۵ بامداد از شیراز(بوستان خلد برین) بوسیله دو دستگاه خودرو ی مینی بوس عازم روستاهای کوهمره سرخی بخش ارژن، شیراز شدیم که ساعت ۷  بامداد به دوراهی روستاهای؛ سبوک، رمقان رسیدیم.

گروه  ۱۶ نفری با هدف طبیعت گردی راهی روستای  توریستی رمقان گردیدند تا از جلوه های چشم نواز و زیبای این روستا شامل باغ های سرسبز، درختان انبوه جنگل،رودخانه و آبشار پر آب بهره مند و یک روز بیاد ماندنی و خاطره انگیز را با اکوتـوریسم شیراز جـوان٠ سپری نمایند.

گروه دوم در قالب تیم ورزشی ۱۷ نفری صعود به دو قله مرتفع کوه مروک راهی روستای کوهستانی و قدیمی سبوک گردیده و از ساعت ۷/۳٠ بامداد  پیمایش را با سر قدمی جناب استاد زره پوش آغاز نمودند، پس از دقایقی به منطقه وسیع جنگلی درختان تناور و کهنسال بلوط و.......رسیده که در ابتدا با شیب ملایم و پس از مدتی با رسیدن به یال شرقی با مسافت حدود /۵ کیلومتر  به سمت قلل مرتفع کوه مروک حرکت نمودیم.

با رسیدن به زیر قله  اول(قله اصلی) که ساختاری،خشن و صخره ای مجوف(تو خالی) دارد،مسیر را از دامنه گردنه با هدف صعود به «قله فرعی» به سمت غرب ادامه که با پیمایش شیب تند زیر قله تا ۵٠ درجه و نورد صخره های ستبر سنگی و مقداری دست به سنگ کوتاه قله دوم به ارتفاع ۲۹۱۴ متر را در ساعت ۱۳ صعود و بلا فاصله به طرف قله دیگر (قله اصلی) با شباهت کامل قله دوم «قله برادر» حرکت و ساعت ۱۴ در بلندای صخره ای و ستبر قله اصلی با ارتفاع ۲۹۳٠ متر قرار گرفتیم.

پس از دقایقی استراحت و مشاهده چشم اندازهای زیبای محیط منطقه، مسیر بازگشت را با انجام فرود از صخره های سنگی و شیب تند زیر قله  در پیش گرفتیم،استیلای خستگی ناشی از برنامه سنگین صعود دو قله با پیمایش مضاعف دسترسی به قله کـوه مروک (که در بین اصحاب کوهنوردی فارس با عنوان مسیر طولانی حتی جهت صعود یک قله معروف می باشد) در جسم و جان همنوردان نمایان گردید.

بنا به دستور سرپرست و با مشخص نمودن مکان، در سکوی محوطه زیبا و باصفای چشمه آب بنه به مدت ۴۵ دقیقه مشغول به استراحت، ادای فریضه نماز و صرف نهار گردیدیم، ساعت ۱۷ با حرکت به نسبت سریع، یک نواخت و بدون توقف راه بازگشت را ادامه تا اینکه ساعت ۱۹/۳٠ با مجموع پیمایش مسافت ۲۱ کیلومتر و صعـود ارتفاع ۱۴٠٠ متر به نقطه مبدأ «روستای سبـوک» رسیدیم که با انجام حرکات کششی و نرمشی آرام خاص توقف کوهنوردی، با یاری خداوند بزرگ و مهربان این برنامه خاتمه، تمام افراد گروه سوار مینی بوس و عازم شیراز گردیدیم.

با همکاری همنوردان عزیز پر تلاش و بانشاط عضو باشگاه و میهمانان گرانقدر برنامه ای موفق و خاطره انگیز، انجام و برگی زرین دیگر به کارنامه درخشان باشگاه وزین شیراز جوان افزوده گردید.