مدت برنامه : یک روزه

تعداد نفرات : 12نفر

ارتفاع نقطه شروع 1760 اواسط بلوار دراک پل وحدت

ارتفاع میانگین 185متر

ارتفاع حداکثر 2100 متر

جهت جغرافیایی:  بطرف غرب جنوب غرب جنوب

وضعیت آب و هوا : مطلوب با آفتاب و وزش باد خیلی ملایم

وجود یک چشمه در ابتدای مسیر و رودخانه در تمامی مسیر ولی غیر قابل شرب.

پوشش گیاهی منطقه شامل انواع درختان کوهی از جمله ارژن ، بنه ، بادام کوهی ، کیالک و گیاهان دارویی متفاوت از جمله : کاسنی ، جاشیر ، کنگر ، گلهای وحشی همچون لاله های واژگون ، لاله و سنبل

پوشش جانوری : کبک ، تیهور - سگ سانان : توره ، شغل ، روباه و گرگ چوله (جوجه تیغی) عقاب ، شاهین و ...

آنتن دهی مبایل نسبتا متوسط. نزدیک ترین آبادی علی آباد.

طول کل مسیر از فلکه احسان تا پلیس راه جنوب حدود 50کیلومتر

طبق قرار قبلی ساعت 6:45 فلکه احسان که متاسفانه به دلیل تاخیر بیش از اندازه دوستان به 7:30 موکول شد. بعد از جمع شدن بچه ها ساعت 7:40 از فلکه احسان حرکت کرده و پس از حدود نیم ساعت رکاب زدن ملایم برای گرم کردن عضوهای ماهیچه ای در سیستم اسکلتی بدن به پارک کوهپایه ای واقع در بلوار دراک رسیدیم. پس از خوردن کمی تنقلات و گرم کردن بدن شروع به حرکت دوباره به طرف غرب و بین کوه سرخ و دراک کردیم. پس از حدود نیم ساعت به یک سه راهی زیبا با وجود یک برکه رسیدیم که برای اکتشاف مسیر به طرف راه فرعی سمت چپ رکاب زدیم که آخر مسیر برای رکاب زدن بن بست شد.

با تصمیم دوستان بطرف چشمه زیبا در همان تنگ زیبا برگشتیم و حدود نیم ساعت برای خوردن صبحانه و استراحت و عکس گرفتن صرف شد ودوباره به طرف همان سه راهی ادامه مسیر داده و جاده خاکی سمت راست را به طرف غرب شمال غربی رکاب زدیم. پس از حدود نیم ساعت وارد منطقه جنگی بسیار زیبا با درختان کوتاه پر از شکوفه شدیم که بوی عطر آن ها همه را مست کرده بود به دلیل زیبایی دو د چندان منطقه حرکت بسیار کند انجام می شد و بیشتر صرف عکس گرفتن و دیدن منطقه شد.

ادامه مسیر در جاده خاکی پر پیچ و خم منطقه و رسیدن به کنار رودخانه زیبایی را بیشتر می کرد. پس از عبور چندین بار از پهنای رودخانه حدود ساعت 13 بعد از ظهر به یک سه راهی دیگر رسیدیم که مسیر را بطرف جنوب غرب و غرب تغییر داده و بطرف روستای علی آباد حرکت کرده حدود ساعت 14:30 بعد از ظهر روستای علی آباد رسیدیم و پس از استراحتی حدود 1:30 و خوردن نهار ، مسیر بطرف پس کوهک شروع شد.

پس از گذشت از روستاهای زیبای مسیر همچون حاجی آباد و ده شیخ به امتداد آسفالت جاده جنوب بوشهر رسیدیم و حدود ساعت 18:00 بعدازظهر برنامه به اتمام رسید.