بنام آفریدگار هستی

طول مسیر با دوچرخه حدود 20 کیلومتر و ادامه مسیر تا دالین حدود 80 کیلومتر

نزدیکترین آبادی با امکانات پزشکی: سپیدان

آنتن دهی موبایل : نسبتاً خوب

پوشش گیاهی منطقه : گون،ارژن،بادام کوهی،گل حسرت،گل لاله،لاله های واژگون،پونه،پیاز وحشی،جاشیر،بن سرخ جانوران منطقه : پستانداران کوچک چون موش،خرگوش خاکستری و جانوران بزرگ چون گرگ،کفتار،روباه،شغال و خرس و حشرات همچون کفش دوزک و سنجاقک و پرندگانی چون باز،شاهین،دم جنبانک،گنجشک،کبک،تیهوو...

وسایل مورد نیاز با دوچرخه : به دلیل شرایط ناهموار تا قله دوچرخه خوب با کمک جلو نسبتاً قوی-کلاه ایمنی-کشاله- دستکش-بادگیر-وسایل پنچرگیری-پمپ-تیوپ اضافه-آب به اندازه کافی وجود یک چشمه در بستر زیبای یک چمنزار محل استراحت وتجدید قوا را برای هر طبیعت گرد با ذوق محیا ساخته.

مدت زمان برنامه : با توجه به نزدیک بودن محل تا شیراز یک روز برای استفاده خوب از محیط کافی است .

تعداد افراد شرکت کننده: 9 نفر مرتضی امین رعنایی(سرپرست)- فریدون خسروی(مسئول فنی)-سروش صفی خانی-مجید حجازی-میثم حسینی-محمدباقر اسعدیان-عبدالرسول رحیمی بد-فاطمه فیروزی زاده-سهیلا جناب زاده .

هزینه برنامه برای هر نفر : 7000 تومان

امکانات پیست : تله کابین برای سوار نمودن دوچرخه ،رستوران،قهوه و چای خانه،سرویس بهداشتی،محل اقامت و در بالای پیست در فصل مناسب رستوران ،قهوه خانه و سرویس بهداشتی .

ساعت قرار 30/5 صبح پارک خلد برین: پس از جمع شدن در محل قرار باتفاق دوچرخه سواران باشگاه شیراز جوان وگروه پاسارگاد توسط یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه پاترول (آقای امیرکیانی) راهی مسیر شدیم و پس از گذشت 2 ساعت به محل شروع برنامه یعنی پیست پولادکف رسیدیم با توجه به شلوغی پیست و بخاطر برگزاری مسابقات در محدوده پیست از دوستان جدا شده و با توجه بسختی مسیر تمامی بچه ها در طول مسیر در مینی بوس صبحانه را میل نمودند تا انرژی کافی را برای رکاب زدن کسب کنند .

بعد از گرم کردن بدن حدود ربع ساعت سوار بر دوچرخه ها برای بازدید از محل مسابقات راهی پیست ساخته شده توسط فدراسیون شدیم و تعدادی از بچه ها شروع به تمرین در مسیر مسابقه کردند ،با توجه به نزدیک شدن به ساعت شروع مسابقه تصمیم به ترک منطقه و شروع به صعود قوچ خوس کردیم و مسیر را برگشته و از پای دکل سمت چپ وارد یک جاده خاکی نسبتاً ناهموار شدیم پس از طی مسیر حدود نیم ساعت به یک چمنزار بسیار زیبا با وجود چشمه های زیبا در منطقه شدیم پس از استراحت خیلی کوتاه بدلیل کمبود وقت و گرمای هوا ادامه مسیر دادیم و پس از حدود یک ساعت رکاب زدن در شیب حدود 10 تا 30 درجه به آخرین دکل تله کابین زیر قله رسیدیم بعداز یک استراحت خیلی کوتاه و خوردن تنقلات ادامه مسیر بطرف قله دادیم پس از گذشت 10 دقیقه به قله زیبا و استوار قوچ خوس رسیدیم و پس از شکرگزاری و گرفتن عکس از منطقه های زیبای اطراف از جمله تمامی ارتفاعات غرب ، جنوب و جنوب غربی منطقه همچون کوه تاسک ، نار، دلو ورنج و شرقی و شمال شرقی میان قلات و برم فیروز با منطقه خداحافظی کرده و به پایین سرازیر شدیم و در مسیر برگشت شروع به تمرینات و رفع عیب های بچه ها در سراشیبی تند و ناهموار کردیم پس از نیم ساعت به پیست پولادکف رسیدیم و پس از تمرینی دوباره در محل پیست مسابقات و خوردن ناهار و استراحت کوتاه و هماهنگی با راننده مینی بوس تمامی همراهان ادامه مسیر دادیم و بعد از یک ساعت به و حدود 60 کیلومتر به دالین رسیدیم و با خوردن نوشیدنی و آب هویج بستنی تمامی انرژی از دست رفته بازگشته و سوار مینی بوس راهی شیراز شدیم و ساعت 7 شب برنامه به پایان رسید . به امید دیدار طبیعت دوستان عزیز در دامان پاک و زیبای خداوندگار