گزارش هفتمین همایش آراتا،پیمایش کویر شهداد به گندم بریان

دوشنبه, آذر 28, 1390 12:46:00 ق.ظ

اين سفري است همراه با کنجکاوي، دلهره و زيبايي به طوري که گندم بريان و کوير را وهم انگيز و با عظمت بخواني... نام كوير تداعي‌گر خيلي چيزهاست. خشكي، بي‌آبي، خار، شتر، طوفان و شن. تا قدم در تپه‌هاي ماسه‌اي نگذاشته‌ بودم تصور من هم از كوير همين بود. خشكي، خار، شتر، طوفان، شن. اما كوير هم آب دارد، هم زندگي و اينها زير لايه‌اي از سكوت جريان دارند...

گزارش برنامه تنگ بنیون اهرم – استان بوشهر

یکشنبه, آذر 27, 1390 11:42:00 ب.ظ
روز دوشنبه مورخ 14/9/1390 ساعت 6 صبح به اتفاق 36 تن از اعضای دیگر باشگاه جلوی پایانه امیرکبیر جمع شدیم تا همراه با دو دستگاه مینی بوس راهی اهرام بشیم ولی از اونجایی که یکی از مینی بوس ها برای گرفتن صورتحساب رفته بود، با تاخیری یک ساعته به ما پیوست. در این بین بعضی از بچه ها به خوردن صبحانه مشغول شدند و بعضی هم به تهیه لوازم ضروری دیگر خود پرداختند. بعد از رسیدن مینی بوس دوم و جا دادن وسایل اعضا راس ساعت 7 عازم منطقه شدیم...

گزارش برنامه آبشار فدامی - داراب

پنجشنبه, آذر 10, 1390 08:56:00 ق.ظ
آبشار فدامی در منطقه فورگ در روستای فدامی و در فاصله 80 کیلومتری داراب واقع شده است و آب آن از کوه های جنوبی رستاق سرچشمه می گیرد. درارتفاع حدود 800 متری از سطح دریا قرار گرفته و دبی آب آن در هر ثانیه حدود یک متر مکعب میباشد و به هنگام ریزش از پرتگاه به حوضچه ای به عمق 20 متر می ریزد. البته با وجود بارندگی ها و سیلاب های اخیر در منطقه تغییراتی در شکل منطقه به وجود آمده بود...
ادامه مطلب

گزارش صعود به قله ستخر گزین(کوه استخر)

دوشنبه, آبان 30, 1390 09:44:00 ب.ظ

جمعه مورخ 27/8/1390 ساعت 5:45 همراه با 14 تن از همنوردان عزیز دیگر با یک دستگاه مینی بوس بسمت روستای میان قلعه از توابع شهرستان مرودشت حرکت کردیم. برای رسیدن به مقصد باید قبل از رسیدن به پل خان از طریق جاده کمربندی مرودشت به اصفهان مسیر را ادامه داد تا به منطقه باستانی نقش رستم رسید و از آنجا با استفاده از جاده فرعی، بسمت غرب تغییر مسیر داد تا به روستای میان قلعه رسید. در بعضی از نقاط جاده با مه غلیظی برخورد کردیم که این امر باعث وجود آمدن چشم انداز بسیار زیبایی شده بود...

گزارش صعود به قله تاسک

یکشنبه, آبان 22, 1390 10:08:00 ب.ظ
اين قله به گونه اي واقع گرديده است كه بسيار بادگير مي باشد(کوه تقريبا بصورت شرقي-غربي واقع شده است و تقريباً بصورت جدا افتاده از ساير ارتفاعات در ميان اراضي هموار واقع شده است و مسير صعود قله يال اصلي مي باشد). مسير صعود قله اين كوه چشمه ندارد و از نظر پوشش گياهي تنك مي باشد و فصل مناسب  براي صعود آن پاييز و زمستان است.

گزارش کوهپیمایی و صعود به کوه سرخ فیروز آباد

دوشنبه, آبان 16, 1390 10:17:00 ب.ظ

پس از حرکت به طرف فیروز آباد و طی مسافتی درساعت 7:55 به روستای باوریان که ابتدای حرکتمان به حساب می آمد رسیدیم . ابتدای راه که از مینی بوس پیاده شدیم در سمت راستمان دو مخزن بزرگ که ظاهرا جایگاه نفت بود دیده شد . در جلوترمان با جاده ای برخورد کردیم و به تشخیص سرپرست همان را ادامه دادیم پس از کمی پیاده روی در محلی ایستاده و به تمرینات کششی پرداختیم . بعد با جی پی اس که یکی از اعضا به همراه داشت ارتفاع را اندازه گرفتیم . 1580 متر را در کف رودخانه به ما نشان میداد .

جالب ترین و عجیب ترین پل های طبیعی دنیا

چهارشنبه, آبان 11, 1390 10:57:00 ب.ظ

این ها قوس های طبیعی و شگفت انگیزی هستند که به مرور زمان و به دست طبیعت در اثر عوامل جوی (باد و باران) ایجاد شده اند و در برابر شرایط بد آب و هوایی طی سالیان سال مقاومت کرده اند،اگر چه همین عوامل که باعث بوجود آمدن آنها شدند ، روزی باعث نابودی آنها خواهند شد.بیشتر این کمان ها در چین و آمریکا وجود دارند.

گزارش روز کوهنورد شیراز 6 آبان 1390

شنبه, آبان 07, 1390 07:30:00 ق.ظ
www.shirazjavanclub.com

جمعه 6 آبان ماه 1390 کوه چنار مهارلو چهره متفاوتی با روزهای قبل دارد ، محل چشمه به گونه ایست که همنوردان زیادی را به خود می بیند ولی صحبت از تاریخ است ، تاریخ 29 ساله روز کوهنورد . سروصدا به اوج خود رسیده و همه باصدای بلند خوش و بش می کنند و همدیگر را در آغوش می کشند ، کسی آرام و قرار ندارد گویا همه به دنبال گمشده های خود می گردند و تا نیابند آرام نمی گیرند ووقتی کسی را سراغ می گیرند و در جمع نمی بینند با ابراز تاسف از عدم حضورش ، فریاد بر می آورند . حالا صحبت از جور زمانه و دوری و سپیدی موی و شکسته شدن چهره ها است .

برگزاری کلاس آموزش سنگ نوردی

شنبه, مهر 23, 1390 12:17:00 ق.ظ
http://www.shirazjavanclub.com طبق برنامه های بخش آموزش و کوهنوردی باشگاه فرهنگی ورزشی شیراز جوان و آکادمی کوهنوردی اوج شیراز کلاس آموزشی و تمرین درشاخه های تخصصی و زیر شاخه های آن بویژهسنگ نوردی و فرود آبشار با حضور تعدادی ازدوستداران در دره غولکی شیراز برگزار گردید در این برنامه یک گروه به کوهپیمایی و دو گروه دیگربا انجام تمرین های سنگ نوردی و فرود آبشاردر این دره زیبا و مشرف به باغ های قصردشت شیرازبه تمرین ها و آموزش های از پیش طراحی شده پرداختند

گزارش برنامه سنگ نوردی تنگ کتویه داراب

چهارشنبه, مهر 13, 1390 01:00:00 ق.ظ
روستای تنگ کتویه در قسمت مشرق شهرستان داراب واقع شده است در ارتفاعات این روستا چشمه سار زیبای کتو با پوشش های گیاهی (انجیر،توت،انار،بید،بنه،کل خنگ،پسته کوهی،چنار،بادام،گردو،انگور و بوته های گل محمدی) در خور منطقه وجود دارد که مکانی تفریحی جهت اهالی روستا و مردم شهرستان داراب ایجاد شده است وتقریباً هر روزه تعدادی از کوهنوردان و خانواده ها به چشمه آمده و در سایه آن ها به استراحت و صرف صبحانه مشغولند.