تاریخچه اکتشاف و گزارش پیمایش غار زکریا (فروردین 1391)

ﺳﻪشنبه, مرداد 31, 1391 08:30:00 ق.ظ
روز جمعه مورخ 18 فروردین سال 1391 راس ساعت 18/30 دقیقه به دوستانی پیوستیم که 45 دقیقه قبل جهت بازدید از غار زکریا استهبان  از پارک خلدبرین با یک دستگاه مینی بوس حرکت کرده بودند.

گزارش برنامه تنگ دلخان

شنبه, تير 10, 1391 11:12:00 ق.ظ
با توجه به برنامه ريزي هاي قبلي جهت برگزاري دوره آموزشي سرپرستان باشگاه و نيز کوهپيمايي ساير هموندان باشگاه به تنگ دلخان ؛ روز جمعه 2/4/91 با يک دستگاه ميني بوس شيراز را به مقصد روستاي دلخان ترک کرديم و پس از حدود يک ساعت وارد جاده فرعي برشنه شديم و پس از طي مسافتي همونداني که قصد کوهپيمايي تا تنگ دلخان را داشتند بعد از درياچه شش پير از ميني بوس پياده شدند

گزارش تور گردشگری گیلان - خرداد 1391

چهارشنبه, خرداد 31, 1391 11:51:00 ب.ظ

روز پنج شنبه 11/3/91 ساعت 11:50 از پارک خلدبرین بوسیله یک دستگاه اتوبوس ایران پیما حرکت کردیم. برگزار کننده این تور گردشگری باشگاه شیراز جوان بود و شش نفر از اعضای باشگاه و 19 نفر مهمان نیز شرکت داشتند.

گزارش بمو - فروردين 1391

ﺳﻪشنبه, خرداد 30, 1391 08:42:00 ب.ظ
روز يازدهم فروردين 1391 به همراه شانزده نفر از اعضاي باشگاه شيراز جوان و چهار نفر ميهمان ساعت 7:30 صبح از روبروي آرامگاه سعدي بوسيله يك دستگاه ميني بوس به سمت پارك ملي بمو حركت كرديم. زياد از منطقه سعدي دور نشده بوديم كه به فنس پارك ملي و تل خر چران رسيديم. نرمشي كرديم و در صفي منظم به حركت خود در جاده اي خاكي ادامه داديم.

پيمايش تنگه اهورا و صعود قله اهورا

دوشنبه, خرداد 29, 1391 01:44:00 ق.ظ
طبق هماهنگي هاي قبلي برنامة روز جمعه ، صعود به قله خرمن کوه بود و قرار بر اين بود که ساعت 4:45 پارک خلدبرين باشيم . من و پنج نفر از دوستان ساعت 4:45 در محل حضور داشتيم و منتظر مانديم تا ديگر دوستان برسند .
ساعت 5:15 دقيقه ميني بوس رسيد و همزمان سرپرست برنامه هم رسيدند . دوباره منتظر شديم و با چند نفر از دوستان که شماره تلفن آنها را داشتيم تماس گرفتيم . بالاخره قرار شد 5 نفر از دوستان بين راه به ما بپيوندند .

گزارش برنامه کمهر به مارگون

چهارشنبه, بهمن 26, 1390 11:32:00 ب.ظ
همزمان با حرکت در جاده سپیدان و طلوع زیبای خورشید و نشانه های بارش برف در ارتفاعات کنار جاده که به مرور به سپیدی برف در دامنه ها می افزود ، صبحانه رادر داخل مینی بوس صرف کردیم.ساعت 8 به ابتدای ورودی شهرستان سپیدان رسیدیم و متوجه شدیم که مسیر توسط پلیس راه مسدود شده است.در همان حال با پیشنهاد سرپرست و نظرخواهی دوستان تصمیم بر آن شد که از کمربندی سپیدان راه را ادامه داده تا به منطقه تنگ سرخ عزیمت کنیم

گزارش صعود دراک از مسیر بیستون

دوشنبه, بهمن 24, 1390 02:20:00 ب.ظ

روز جمعه آخرین روز سرد دیماه رابرگزیدیم تا بار دیگر به دیدار دراک زیبا برویم.کوه دراک در جنوب غربی شیرازو در ابتدای خیابان معالی آباد واقع شده است و بلندترین کوه نزدیک به شیراز است با بلندای 2850. دو پناهگاه دارد:غدیریه و امیریه و چشمه های آن بر اثر خشکسالی خشک شده اند. در جمع دوستان کوهنورد خاطرات همیشه شیرین است . اما گفتن از خود را واگذاریم و به احترام دراک,از دراک بگوییم,و به احترام انگشتانی که زخم برداشتند از بیستون دراک و فرهاد آن بگوئیم...

گزارش 2صعود به قله قوچ خوس

دوشنبه, بهمن 17, 1390 09:10:00 ب.ظ

ساعت 7صبح روز سه شنبه به همراه تیم اسکی به طرف پیست اسکی پولادکف با ارتفاع 2824 متر( N 30'°22’ 29.5“ و E051°54’ 44.6“)حرکت کردیم.ساعت 10 آماده حرکت به سوی قله قوچ خوس بودیم.از همان ابتدا زمین یخ بسته بود.حرکت خود را به آرامی و با احتیاط آغاز نمودیم.هر چه بیشتر ادامه میدادیم یخ بیشتر و محکم تر می شد.

گزارش برنامه دوچرخه کوهستان درجاده قدیم کازرون از منطقه گوزن زرد

یکشنبه, بهمن 02, 1390 11:12:00 ب.ظ
طبق هماهنگی قبلی ،ساعت قرار 5:30در پارک خلدبرین بود که با حضور به موقع دوچرخه سواران،دوچرخه ها روی باربند مینی بوس بسته شدند و 6:30 راهی مسیر شدیم.پس از گذشت 2ساعت به ابتدای مسیر رسیدیم و پس از چک کردن دوچرخه ها و نرمش صبحگاهی ، ساعت 9صبح بود که شروع به رکاب زدن نمودیم.

گزارش گشايش مسير خورشيد

شنبه, دی 10, 1390 12:28:00 ب.ظ

در ادامه ي آموزش هايي كه استاد محترم جناب آقاي نادر كرمي در اواخر سال 88  و اوايل سال 89 بر موضوع رول كوبي داشتند از نفرات حاضر در اين كلاس خواسته شد كه مسيري را به جهت تمرين بر اين موضوع مهم و همچنين آموزش هايي بر گشايش مسير باز نمايند.

در ابتدا تصميم براين بود كه مسيري در كنار مسير كتيبه ي دراك گشوده شود كه با توجه به فاصله نسبتا قابل توجه از شيراز و نبود ا مكاناتي همچون دريل و نياز به حمل و نقل تجهيزات زياد تا پاي مسير و رول كوبي به صورت دستي و همچنین کمبود مسیرهای مصنوعی در نزدیکی شیراز تصميم بر آن شد كه محل ديگري براي گشايش مسير انتخاب گردد