گزارش برنامه غار غریب خانه

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 08:18:00 ب.ظ

این غار طبیعی و آهکی بوده و بیشتر طول آن با گرای 140 درجه ادامه دارد در این غار 3 اسکلت (انسان.بزکوهی.پلنگ) وجود دارد که متاسفانه جمجمه انسان به یغما رفته است .این غار در زمان های گذشته خرفت خانه بوده دهانه این غار با فرودی 20 متری سپس رسیدن به طاقچه و تراورسی...

سوگ نامه ای اندر قفای سبز پوشان

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 07:49:00 ب.ظ

سپاس مرا خدای را که طبیعت و کوه را آفرید تا عده ای (مثلاً) از برای حفظ آن به نان و نوایی برسند و بعضی دیگر برای تفریح وسرگرمی، وحوش را با اسلحه های مجاز و غیر مجاز سلاخی کنند و جمعی دیگر پوشش گیاهی را با چرای بی رویه دام و کشت (مثلاً) محصولات کشاورزی و درپی آن تبدیل به ویلا و باغ شخصی ، نابود کنند و گروهی هم چون ما (کوه نوردان و طبیعت گردان )حسرت نابودی آن را کشیده و مرثیه سرای از دست دادنش باشیم.

ادامه مطلب

تاریخچه و گزارش بازدید از چاه قلعه بندر - (14/10/1391)

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 07:46:00 ب.ظ
این دژ باستانی که به مرور زمان تخریب گردیده است فقط آثار دیوارها و برجک های آن به جای مانده اما مهیج ترین و بارز ترین این اثر کهن تعداد چند دهانه چاه دستکند در سنگ های یک پارچه این کوه است. چاه قلعه بندر بزرگترین چاه این محدوده می باشد که با دهانه ای ابعاد 5 در 3 متر و عمق 88 متر و در ارتفاع 1621 متری از سطح دریا ، دل این کوه معروف شیراز را خراش داده...

گزارش مرحله دوم اکتشاف چاه غار تمپه کوچه(سروستان) - 08/10/1391

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 07:33:00 ب.ظ
درتاریخ 8/10/91 جمعه ساعت 30/4 صبح طبق هماهنگی قبلی با تعداد 9 نفر از  همنوردان  از شیراز  به  سمت سروستان که درفاصله 80 کیلومتری شرق شیراز می باشد حرکت کردیم پس از گذشت 5/1 ساعت رانندگی به ابتدای مسیر کوهپیمایی رسیدیم هنوز هوا روشن نبود ترجیح دادیم همان ابتدای مسیر صبحانه را بخوریم تا در وقت صرفه جویی شود و به محض روشن شدن هوابه سمت دهانه غار حرکت کنیم...

گزارش اکتشاف غار کدونی(سروستان) - 03/09/1391

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 07:30:00 ب.ظ
طبق گزارش قبلی که آقای ثابت ازگروه کوهنوردی ققنوس سروستان از رویت چاه غاری که درحدود 10کیلو متری جنوب سروستان رویت کرده بودند باهماهنگی باشگاه شیراز جوان (آقای کرمی) وآقای ثابت صبح روز جمعه تاریخ یاد شده ساعت 6 بامداد از شیراز بطرف سروستان حرکت کردیم قرار ما با آقای ثابت ساعت 7 درسروستان بود وقتی به محل مورد نظر رسیدیم آقای ثابت وگروه ققنوس سروستان...

گزارش برنامه تور دوچرخه کوهستان - شهریور ماه 1391

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 07:29:00 ب.ظ
با عرض سلام این جانب سید مجید حجازی یکی از اعضای تیم سه نفری رکاب زنی دوچرخه کوهستان باشگاه شیراز جوان به سر پرستی جناب آقای امین رعنایی و همراهی آقای سروش صفی خانی گزارش مختصری در مورد برنامه سه روزه رکاب زنی مسیر 260 km از شیراز به قلات به کدیان به هفت برم به مشایخ به کلاه سیاه به مهرداد آباد به بن رود به خان زنیان و در نهایت به شیراز را اعلام می دارم.
ادامه مطلب

تاریخچه اکتشاف و گزارش پیمایش چاه غار انگره مینو(شهریور1391)

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 07:28:00 ب.ظ

بهار و نیمه تابستان سال  69   گذشته بود و ما با تمرینات زیادی که از ابتدای سال داشتیم به همراه تنی چند از دیگر اعضای گروه(گروه کوهنوردی آرش شیراز) موفق به برگزاری ادامه اکتشاف( سرداب سیاه) شدیم .   سرداب سیاه نامی بود که توسط گروه نخست اکتشاف،  بر روی غار گذاشته شده بود و ما تصمیم گرفته بودیم برای ادامه اکتشاف و تکمیل آن اقدام کنیم. گروه اکتشافی  ما هر چه را که  داشت را در طبق اخلاص گذاشته تا لوازم فنی ناقص اکتشاف غار آماده شد...

گزارش برنامه دوچرخه کوهستان - قوچ خوس

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 06:57:00 ب.ظ
ساعت قرار 30/5 صبح پارک خلد برین: پس از جمع شدن در محل قرار باتفاق دوچرخه سواران باشگاه شیراز جوان وگروه پاسارگاد توسط یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه پاترول (آقای امیرکیانی) راهی مسیر شدیم و پس از گذشت 2 ساعت به محل شروع برنامه یعنی پیست پولادکف رسیدیم با توجه به شلوغی پیست و بخاطر برگزاری مسابقات در محدوده پیست از دوستان جدا شده و با توجه بسختی مسیر تمامی بچه ها در طول مسیر در مینی بوس صبحانه را میل نمودند تا انرژی کافی را برای رکاب زدن کسب کنند .

گزارش صعود به دماوند - مرداد 1391

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 06:28:00 ب.ظ
روز پنجشنبه مورخ 1391/4/29 ساعت 15:00به اتفاق 5 تن از هموندان به سمت تهران حرکت کردیم. حدود ساعت 7.30 دقیقه صبح روز جمعه 1391/4/30بعد از مقداری استراحت در حوالی تهران به سمت رینه حرکت کردیم. هدف ما صعود قله دماوند از جبهه جنوبی بود. وقتی که به تهران رسیدم هوا ابری بود و به نظر می رسید که پیش بینی سایت های هوا شناسی مبنی بر اینکه هوای قله گاه ابری و گاه آفتابی است، درست باشد.
ادامه مطلب

تاریخچه و گزارش صعود کتیبه دراک(1391/07/17)

پنجشنبه, شهریور 09, 1391 06:27:00 ب.ظ

کتیبه دراک در شمال شرقی کوه دراک و شرق دره علی عسگری قرار گرفته است. این مسیر در سال 1384 توسط باشگاه شیراز جوان و زحمات همنوردانی همچون آقایان محمد جلالی(رییس محترم هیات کوهنوردی استان فارس)، اصغر پیرو و جواد روستا و با مساعدت دگر دوستان طی چند برنامه یک روزه گشایش یافت...