گزارش و عکس های برنامه کهمره سرخی به پریشان

شنبه, ارديبهشت 10, 1390 11:44:00 ب.ظ
تاریخ شروع برنامه :1390/2/2
روز اول هفت صبح از دروازه کازرون با ماشین های خطی سیخ درنگون حرکت کردیم. 8 صبح پای منطقه بودیم و از روستای دارنگون اولی از جلوی مردشور خانه حرکت کردیم .پس از 45 دقیقه پیاده روی به چشمه های زیبایی که از دل زمین بیرون می آمدند برخوردیم و یک استراحت 15 دقیقه ای با صرف چای ،عسل و نان داشتیم. پوشش گیاهی در این منطقه بیشتر از درختان چنار ، بید و گردو تشکیل شده بود و یکی از مسائل و معضلات مهمی که در این منطقه با آن روبه رو شدیم سوزاندن تنه درختان چناری بود که سن و سال و قدمت زیادی داشتند .

گزارش اجرای کلاس کار با قطب نما و برنامه صعود به ارتفاعات دشک در منطقه دشت ارژن

شنبه, ارديبهشت 10, 1390 08:29:00 ب.ظ
تن از همنوردان متقاضی و شرکت کننده در برنامه ، صبح جمعه پا در رکاب اتوبوسی گذاشتند که مقصد آن منطقه عمومی دشت ارژن بود شور و نشاط در حاضران موج میزد و رفته رفته با تکمیل شدن تعداد انتظار به صفر رسید و اتوبوس به سوی مقصد روان بود. در خنکای هوا و گرمی وجود دوستان در پیچا پیچ راه با توزیع برشورهای لازم و در گذر زمان به مقصد می رسیم .با نرمشی و با ترنم و نشاط روح و روان را در پاکی لطیف کوه تن را پالایش و از دوده های شهری زدودیم .

گزارش صعود به قله تامر

دوشنبه, ارديبهشت 05, 1390 08:42:00 ب.ظ
http://www.shirazjavanclub.com روز آدینه 2/2/90 ساعت 6:30 بامداد به حضور 19 تن از همنوردان گرامی باشگاه به سرپرستی آقای کرمی از فلکه قصردشت به سمت گردنه ماه پرویز حرکت کردیم و ساعت 9 صبح به ابتدای مسیر و یال کوه تامر رسیدیم و بعد از انجام نرمش صعود خود را در راستای قله و با شیب حدود 30 درجه و رو به سمت جنوب شرقی آغاز کردیم و پس عبور از چندین برفچال و منطقه با پوشش بوته زار و جنگل زاگروسی ساعت 11:35 به قله زیبای تامر رسیدیم

گزارش همایش کلوت نوردی – روستای چاووشی –شهرستان دشتی، شهر خورموج – استان بوشهر

پنجشنبه, ارديبهشت 01, 1390 08:51:00 ب.ظ
www.shirazjavanclub.com بعد از ظهر روز چهارشنبه ازهمایش کلوت نوردی آگاه شدیم و پس از هماهنگی های لازم با آقای حمید زارعی برگزار کننده همایش ، با همراهی یک گروه از همنوردان و به سرپرستی آقای شهنام سازگار ساعت 14:25با اتوبوس از شیراز به سمت شهرستان دشتی و شهر خورموج رهسپار شدیم و پس از گذشتن از شهرها و روستاهای خان زنیان ، دشت ارژن ، قائمیه ، کنارتخته، تنگ ارم ، بُل اول دالکی و برازجان ساعت 19:40 به خورموج رسیدیم

ادامه و اتمام رول كوبي بخش طبيعي مسير خورشيد

ﺳﻪشنبه, فروردین 30, 1390 08:58:00 ب.ظ
در پايين مسير خورشيد ، مسيري طبيعي با 5 رول باز شد كه در كنار نردبان هاي مفتولي قرار دارد و به كارگاه اول مسير خورشيد منتهي مي گردد. از ساعت 7 صبح برنامه را آغاز كرديم. به خاطر بارندگي هفته پيش سنگ هاي كنار مسير خيس و مملو ازخزه ، پر سياوشون و گياهان ديگر بود. س ازدويدن و نرمش، توسط نردبان مفتولي تا كارگاه اول بالا رفته و مسير را قرقره كرديم.سپس هر كدام تك تك مسير را به صورت طبيعي صعود نموديم تا بهترين مكان را براي رول ها تعيين كنيم.

گزارش برنامه دره غولکی به باباکوهی

جمعه, فروردین 26, 1390 09:08:00 ب.ظ
تاریخ اجرا:1390.01.25
7:30 از ابتدای خیابان نیایش واقع در بلوار چمران حرکت کردیم(ارتفاع:1547متر).دمای هوا 18درجه سانتیگراد و رطوبت 22% بود.آخر بلوار ، زمین خاکی بود که مستقیم به یک کوچه منتهی می گردید.
اگر با ماشین باشیم می توان از کوچه بهار نو وارد شد و سپس اگر وارد اولین کوچه دست چپشویم و مستقیم ادامه دهیم به جلوی همین کوچه میرسیم.در ادامه مسیر هر جا سه راه یا چهار راهی بود به سمت راست می پیچیم.باغ های زیادی در دو طرف مسیر و کوچه ها قرار داشت.بیشتر جاها با رنگ بر روی دیوار نوشته و فلش خورده:کوچه 32محمودیه

گزارش حادثه برنامه ی کوهپیمایی و صعود قله منطقه سیاخ دانگون تا دریاچه پریشان

دوشنبه, فروردین 22, 1390 09:28:00 ب.ظ
www.shirazjavanclub.com

پیرو برگزاری برنامه ی کوهپیمایی و صعود قله منطقه سیاخ دانگون تا دریاچه پریشان یک گروه 6 نفره از آقایان این باشگاه در زمان شب مانی در روستای سیاخ با سر درد شدید یکی از اعضای گروه اعزامی مواجه شدند که پس ازدرمان با داروی مسکن ومراقبت شبانه، رفع مشکل گردیده در پگاه روز بعد90/1/19 ایشان خیلی سرحال از خواب برخاسته و پس از صرف صبحانه صعود خود را هم گام با دیگر همنوردان آغاز نموده و تا بلندای 3000 متری کوه دلو را صعود کرده که در این محدوده گروه دوباره با سر درد و پس از آن خونریزی شدید از بینی ایشان مواجعه می گردند

گزارش کلاس کارآموزی برف ویژه بانوان

یکشنبه, فروردین 21, 1390 09:22:00 ب.ظ
این کلاس در تاریخ 17 تا 19 فروردین جاری با حضور 7 تن از علاقه مندان برگزار گردید. شرکت کنندگان : بانوان پگاه جمالیان ،رخساره پناهی و طاهره شیبانی فرد از باشگاه فرهنگی ورزشی شیراز جوان وبانوان آذر خردمند ، حمیده مختاری ،آزاده یقطین و الهام یقطین از گروه کوهنوردی آرش شیراز مربیان دوره :آقایان محمد صادق حمیدی و نادر کرمی

گزارش برنامه آموزشي دراك

شنبه, فروردین 20, 1390 10:26:00 ب.ظ
اولين برنامه اعضاي آموزشي در سال 1390،در منطقه دراك برگزار گرديد. برنامه در تاريخ 1390.01.19 و در ساعت 7صبح آغاز شد. هوا بدليل بارندگي شب گذشته بسيار لطيف و دل چسب و كمي ابري بود.دماي هوا 18 درجه سانتيگراد و رطوبت هوا 25 درجه بود.پس از دقايقي راه رفتن ،زير يك درخت بلوط به مدت 20 دقيقه نرمش كرديم.يك نفر نرمش ها را انجام مي داد و ديگران حركات را تكرار مي كردند.سپس به سوي دره علي عسكري حركت كرديم

گزارش کلاس کارآموزی برف ویژه آقایان

شنبه, فروردین 13, 1390 10:31:00 ب.ظ
باشگاه فرهنگی ورزشی شیراز جوان

این کلاس در تاریخ 10 تا 12 فروردین جاری با حضور 5 تن از علاقه مندان شیراز و کرمان برگزار گردید.شرکت کنندگان : آقایان عزیز اله زره پوش ؛ محمود رضا همتایی و فریدون خسروی از باشگاه فرهنگی ورزشی شیراز جوان و آقایان عباس خالقی نژاد و نادر رضائیان پور از هیات کوهنوردی سرچشمه کرمان مربیان دوره :آقایان محمد صادق حمیدی و نادر کرمی دروس تدریس شده طبق طرح درس فدراسیون کوهنوردی شامل : چگونگی حمل کلنگ برف آشنایی با...